Posted in Boganmeldelse, Calibat, Forlag, Genre, Pipaluk, Realisme

Forfatter: Line Lybecker

Forlag: Calibat

Sider: 274

Udgivet: 2016

Bedømmelse: 3/5

Dette er et anmelder eksemplar, som jeg har fået af forlaget Calibat 😀 Tusind tak for endnu en lækker bog ;D

Anja er lesbisk, men det er bare ikke særlig nemt, når ens mor virkelig ikke bryder sig om den slags mennesker og når man møder en ny kærlighed, men stadig hænger fast i den gamle kærlighed. Anja er 16 år og vi følger hende på sin vej gennem et svær periode i hendes liv, hvor hun skal balancere med alkoholisme, at være anderledes, skilsmisser med mere. Det er virkelig ikke nemt for hende.

Jeg syntes at denne bog bringer nogle meget vigtige emner op, fortalt fra en 16-årig piges ellers meget modne sind. Det er faktisk lige før jeg syntes hun virker lidt for moden af sin alder. Jeg ved godt, at man bliver hurtigere voksen, når man tager sig en alkoholisk forældre, men alligevel, så tænker jeg at hun virker væsentligt ældre. Måske er det bare mig der syntes det – måske er unge mennesker i dag bare mere modne ;D Det siger noget om mig *Griner*

Det er en meget let læselig bog, som jeg vil anbefale alle teenagere at læse. Fordi den netop rummer så mange vigtige emner, som nogen teenagere skal igennem, så syntes jeg at det er vigtigt at de læser den og ser at det er helt normalt. Det er en bog fyldt med drama, kærlighed, sex  (dog ikke noget der er udpenslet overhoved), skænderier, forældre, forståelse og meget mere. Det er en bog der måske kan hjælpe nogle teenagere bedre på vej. Hovedpersonerne er en lesbisk pige og en computer nørdet dreng 😀 Venskabet i denne bog er også vigtigt.

Der er så mange underliggende emner i denne bog, som gør at jeg også mener at man sagtens kan læse den, hvis man er voksen og gerne vil se hvordan teenagere er eller bare vil læse en let bog. Selvom den er tyk, så tog det ikke mange dage at læse den ;D Hvis du læser mellem linjerne, så syntes jeg også at den fortæller meget andet end den historie om en kvinde der elsker en kvinde. Det kunne være sjov at hører hvad andre finder mellem linjerne, så har du læst den, så skriv endelig en kommentar ;D

Altså grunden til det forholdvis lave antal stjerner er, at jeg er mere til bøger der har lidt mere dybde og som går lidt hurtigere. Jeg ved godt at når vi skal følge nogen over længere tid, så kan der komme passager, som er lidt langsomme, men denne bog er lidt langsom i sig selv – til en voksen kvinde som mig. Stadigvæk ikke en dårlig bog på nogen måde. Jeg syntes det er en vigtig bog 😀