Posted in Børnebøger, Boganmeldelse, Calibat, Forlag, Genre, Pipaluk

Dæmonernes spil


Titel: Dæmonernes spil

Forfatter: Lars Kramhøft og Tomas Præstholm

Forlag: Calibat

Udgivet: 2015

Sider: 100

Bedømmelse: 5/5

Dette er et anmeldereksemplar, som jeg har modtaget fra Calibat 😀 Jeg er meget glad for alle bøgerne der kommer ind af min dør. Alle meningerne om denne bog er mine egne ;D

Handling:

De er fem venner. Mads, Sille, Rikke, Dorian og Nicolaj, som alle er på ferie på Mors. Her falder de over et helt særligt brætspil i ruinerne af Kalø Slot, men da de begynder at spille spillet, sker der mærkelige mystiske ting. de fem venners liv bliver aldrig det samme igen. 

Min mening:

Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal starte denne anmeldelse, da bogen slog de sidste ord ud af min krop. Det er en gyser for børn fra ti og opefter, så jeg tænkte, at den kunne slet ikke være uhyggelig nok til, at jeg ikke kunne læse den lige før jeg skulle sove, men jeg tog så meget fejl. Den er så spændende, sindsygt uhyggelig og virkelig godt skrevet. Det er vildt at der er nogen der kan skrive på denne måde, på så få sider. Jeg er meget imponeret og bliver det gang på gang. Jeg skal så meget læse mere af denne forfatter. Lars har skrevet bogens tekst og Tomas har tegnet alle de skønne illustrationer, som bare underbygger et hvert ord og gør det hele mere uhyggeligt. 

Tegningerne er mere voksne end jeg lige havde forventet. Altså der er ikke nogen nøgenhed i – det er ikke det jeg mener, men mange børnebøger har meget barneige tegninger (altså alders svarende til læseren), men de her virker mere voksne, hvilket passer rigtig godt til teksten. Tegningerne er meget levende lavet, at jeg ikke kan lade være med at kigge på dem 😀 De er så lækre, så smukke og de fanger rigtig godt situationerne i bogen. Følelserne virker ægte, så jeg er helt igennem glad.

Jeg vil anbefale både børn og voksne at læse denne bog, for den er virkelig værd at læse. Den er så meget værd og jeg håber de laver meget mere sammen, for det er de dæleme gode til. Keep up the good work. 

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

One thought on “Dæmonernes spil

Skriv et svar

