Posted in Børnebøger, Boganmeldelse, Calibat, Forlag, Genre, Pipaluk

Billy smiler rødt


Titel: Billy smiler rødt

Forfatter: Zenia Johnsen

Forlag: Calibat

Udgivet: 2014

Sider: 54

Bedømmelse: 3/5

Dette er et anmelder eksemplar, som jeg har fået tilsendt af forlaget Calibat, tusind tak for den meget fine pakke 😀 Alle mine meninger er mine egne og jeg er ikke påvirket af nogen andre end mig selv. 

Handling:

Pingvinen Billy bliver mobbet, men han kan ikke gøre noget ved det, fordi han er en slapsvans, men en dag kommer de døde til live og en af dem bider Billy.

Min mening:

Det er en børnebog, men jeg syntes den var lidt skræmmende. Tænk, at børn læser den slags idag 0_0 de er virkelig modige. Jeg ville have kravlet under dynen og gemt bogen i fryseren. Selvom den er lille, så er den bestemt uhyggelig. Jeg vidste ikke hvad jeg gik ind til, så jeg nåede ikke at putte den i fryseren og gemme mig.

Den er virkelig bizar, måske er det bare mig der er blevet en gammel kone, men kan børn virkelig tåle at se den slags? Det er en lidt underlig historie, som på en eller anden måde er delt i to, hvilket jeg syntes er lidt forvirrende, men måske giver det mening for andre.

Bogen var bestemt spøjst, skrevet med et hint af humor, som jeg tror den rette målgruppe vil sætte mere pris på end jeg sådan umiddelbart gjorde. Jeg forstår godt temaet om mobning, hvilket er et meget vigtigt emne og at det ikke er skrevet så dybt og detaljeret gør det rigtig fint og nemt at tale om med børn. Det er vigtigt at få talt om, så jeg er glad for at denne bog er kommet på markedet.

Bogen er meget zombiagtig og med den korte tekster, så er den fin som selvlæsnings bog. Jeg er ikke god til at bedømme fra hvilken alder man kan læse bøgerne, da jeg ikke kan sammenligne med mig selv. Dog står der bag på bogen, at det er fra ni år. Den er let læselig og fyldt med billeder af en herlig kvalitet. Detaljeret, farvestrålende og så passer teksten godt sammen med – perfekt 😀

At den kun får tre stjerner, betyder nok bare mest at jeg nok ikke lige var målgruppen, men jeg er sikker på at den rette målgruppe vil ELSKE denne bog, derfor giver jeg denne bog videre i en giveaway i næste måned, sammen med en masse andre lækre bøger ;D

 

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

One thought on “Billy smiler rødt

Skriv et svar

