Posted in Anmelder eksemplar, Boganmeldelse, Forlag, Genre, Krimi, Mellemgaard, Pipaluk

Dragon

Titel: Dragon

Forfatter: Thomas C. Krohn

Forlag: Mellemgaard

Udgivet: 2015

Sider: 233

Bedømmelse: 4/5

Denne bog er et anmeldereksemplar, som jeg har fået fra forlaget Mellemgaard. Alle mine meninger er mine egene ;D

Handling:

Bogen handler om Anders der bliver ansat i VirusGene, hvor han skal få en vaccine mod alle mulige sygdomme til at blive klar til at komme på markedet. Han skal arbejde sammen med Andy, som pludselig forsvinder på mystisk vis. I denne bog kan du følge Anders’ jagt på sandheden og Andys forsvinden og vejen til den ultimative vaccine. Han må bryde loven flere gange, for at finde sandheden og det er ikke altid den mest sikre vej han tager ;D

Min mening:

Holy shit… Hvordan kan man skrive så imponerende, teknisk og spændende bog? Den er virkelig god.

Bogen havde nogle skønne kapitler i starten, men blev så temmelig tung i det i den forsknings del der er meget vigtig for bogens handling, men så tog den da også lige fart. Hold da lige op, hvor blev jeg blæst væk. Bogens forfatter forstår at hinte os til hvad der måske kan være sket og så langsomt på en vildt god måde få det hele opklaret. Jeg havde ærlig talt ikke troet at den ville ende sådan. Det var virkelig et twist. Måske fordi jeg ikke helt troede på at den slags kunne ske 😊 Jeg er et godtroende fjols – åbenbart 😂

Jeg var temmelig skeptisk, da jeg kom til forskningsdelen og overvejede om jeg skulle droppe bogen for en tid 😳 Godt jeg ikke gjorde det. Jeg kom igennem det og kan godt se hvor nødvendigt det er for hele sammenhængen i bogen 😊 Uden den del giver resten ikke meget mening.

Jeg syntes bogen virker troværdigt. Den er velskrevet og på en måde, som gør at man godt forstår hele det miljø der er også selvom man ikke før har været forsker eller i nærheden af noget der minder om forskning. Det er sjældent jeg læser en krimi og føler jeg er blevet klogere bagefter 😊

Karakterende i bogen er virkelig godt skrevet. Jeg kunne nemt skille dem fra hinanden, hvilket ellers nogen gange kan være svært. Her var det nemt syntes jeg.

Den er virkelig værd at læse. Den næste halvdel af bogen åd jeg råt. Den var svær at ligge fra mig igen og jeg fatter slet ikke at man som debuterende krimi/spændings forfatter kan skrive så fantastisk. Jeg håber SÅ meget at denne forfatter bliver ved med at skrive bøger og berige os med spændende bøger 😊

Skal vi ikke lige tale om forsiden også!? Den er altså bare så fin og passer smukt til hele bogens indhold. Jeg kan godt lide at baggrunden er holdt i grå tonede nuancer og så er der lige lidt farverigt der springer ud af forsiden. Smukt arbejde.

Sidste ting om bogen. Den ligger virkelig op til at man kan få debateret nogle ting. Bare hele slutningen i sig selv, som jeg ikke vil afsløre, ligger op til en debat. Der er mange ting undervejs der i hvert fald gør at jeg tænker mere over hvad der sker i verden.

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

One thought on “Dragon

Skriv et svar

