Posted in Anmelder eksemplar, Børnebøger, BOD, Boganmeldelse, Forlag, Genre, Pipaluk

Ræven Sniff

Titel: Ræven Sniff

Forfatter: Thomas C. Krohn

Udgivet: 1. Juli 2013

Forlag: Selvudgivning (BOD)

Sider: 68

Bedømmelse: 4/5

Dette er et anmelder eksemplar – givet til mig af forfatteren selv. Jeg er ikke påvirket af hverken forfatter, forlag eller andre meninger om denne bog – det er helt mine egne ord om denne bog 😀

Handling:

Sniff er en ræv, som vi følger gennem dens liv, fra den bliver født til den bliver voksen. Vi følger den og dens oplæring i hvordan skoven fungere, hvad der er farligt og hvad der ikke er.

Min mening:

I denne lille bog, som er god til at lære børn om rævens liv, er der de fineste sort-hvide illustrationer, som passer rigtig fint til bogen. De er meget rettet til at børn og andre læsere samtidig med at se på tegningerne også selv skal bruge deres fantasi, hvilket jeg sætter stor pris på. Jeg syntes tegninger er rigtig søde og det giver meget til bogen.

Jeg syntes at bogens indhold faktisk er rigtig godt. Det er velskrevet og stadig på en måde, som børn kan forstå hvad det er der sker og sætte sig ind i det liv der leves. Det er en rigtig fin måde at lave en form for lærebog  på. I denne bog skal vi lærer om ræven, men det er ikke en fagbog på den måde, men i det man følger dens færden gennem livet, så syntes jeg det er en meget mere levende bog, som gør vi lærer om rævens liv på en anderledes måde.

Jeg mener godt den kan læses af børn i omkring 9 års alderen, altså der kan de selv læse den. Det er en god bog til oplæsning i en tidligere alder, så hvis du ønsker at dine børn skal lære noget, men samtidig have en god oplevelse, så er det her bogen du skal læse.

Jeg syntes at bogen vækker opsigt i min bogreol. Selvom den er meget lille, så er dens klare blå farve med det sorte træ og den orange sol, meget opsigtsvækkende. Det er dejligt med en bog med så klare farver ;D Omslaget er meget enkelt, men det er bare rigtig fint.

 

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

