Posted in Boganmeldelse, Forlag, Genre, Novelle, Pipaluk, Snepryd

Der skal jo ikke mangle noget

Så var jeg lige i gang med endnu en online novelle, denne her har også vundet en konkurrence hos Snepryd. Denne vandt i December 2015 og er skrevet af Pernille Petersen. Den kan findes på Snepryds hjemmeside, under novellekonkurencer, så hop endelig ind og læs den der 🙂 Jeg har åbenbart en svaghed for noveller for tiden. De er ikke så lange og de passer godt til det lille læse fix, som jeg lige skal have en gang i mellem ;D Selvom jeg burde gå i seng, så vil jeg bare lige læse lidt mere, men det kender vi vel alle sammen 😀

Det er en novelle om en kraftigt overvægtig kvinde, som har det meget svært ved at holde sig fra maden og ikke kan stoppe igen, når hun først er begyndt med at spise. Det kunne godt tyde på at hun på et eller andet niveau er afhængig af at spise – det er vi jo alle sammen, men nogen kan bare ikke mærke at de er blevet mætte og det er nok sådan her hun har det.

Det er en utrolig trist historie, selvom hun jo har et lille netværk af familie, så er hun en ensom kvinde, som ikke rigtig ved hvordan hun kommer i kontakt med omverden. Tv og de mennesker der er derinde er blevet hendes venner, hvilket både gør hende glad og trist. Det er virkelig synd at hun skal have det sådan.

Jeg syntes novellen er super godt skrevet og den har en dybde, som ikke er lige til at se, fordi sproget er så let og på en eller anden måde også fyldt med humor. Inde bagved alt det lette humoristiske ligger der emner, som er vigtige at tage op, tale om og gøre noget ved. Det er altså bare super fedt skrevet.

Jeg håber at jeg en dag kan læse meget mere fra hendes hånd. Det er virkelig potentiale hos hende og det håber jeg hun ved ;D

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

