Posted in Boganmeldelse, Calibat, Forlag, Genre, Krimi, Pipaluk

Fanden på væggen


Titel: Fanden på væggen

Forfatter: Palle Schmidt

Forlag: Calibat

Udgivet: 15. Maj 2016

Sider: 347

Bedømmelse: 3/5

Jeg har modtaget denne bog af forfatteren og forlaget Calibat. Selvom det er et anmelder eksemplar, så er alle mine ord her, helt mine egne. Jeg takker for muligheden, for at læse denne bog, som ikke udkommer før om fem dage – altså den 15. maj ;D

Handling:

Jankowski I/S er et detektivbureau, som ikke er særligt stort. De er vant til at tage sager om utroskab, men pludselig kommer en meget større opgave ind med en lille pige der er forsvundet. Politiet har ikke kunne finde hende, så nu er det deres sag, men er det bare en almindelig forsvindingssag eller er der noget mystisk ved det? Detektivbureauet har det ikke så godt økonomisk, så de tager denne sag, selvom det er udenfor deres normal område.

Min mening:

Det er en krimi, men jeg syntes den er i den meget lette ende af had jeg normalt forbinder med krimier. Jeg havde forventet at den havde et meget højere niveau end den egentlig havde. Jeg siger ikke at den ikke var spændende, men den kom ikke op på et meget højt spændings niveau. Det er meget jævnt hele vejen igennem. Det er også fint til den læser, som ikke ønsker alt for meget spænding i sine krimier.

Det er en velskrevet bog. Det skal den have. Den er super let at læse og selvom det er en ordentlig mobbedreng, så strøg jeg lige igennem den, hurtigere end jeg troede det var muligt. Sproget var let, men nuanceret. Sproget er ikke på nogen måder svært at læse, hvilket også gjorde jeg fes igennem den ;D

På en eller anden måde var plottet for mig lidt svagt, men der er håb for denne forfatter, for han kan sgu noget med personskildringer og fortælling. Begge dele er meget levende, hvilket ikke er alle der kan. Personskildringerne, var simpelthen så gode, levende og det var som om det var en person jeg selv kendte rigtig godt. Det var en anderledes oplevelse, da jeg normalt ikke kender den slags typer 😀

Jeg elsker at bogen er lavet som så lækker en hardcover. Det  er så lækkert, når forfatter og forlag vælger at lave et så lækkert omslag. Det gør bare bogen endnu mere lækker. Forsiden er meget dyster, men den passer rigtig godt til bogen ;D

Er du til lette krimier, så er den her den du skal læse. Den er jo godt skrevet, så den er værd at læse – jeg fortryder i hvert fald overhoved ikke ;D Jeg håber at forfatteren vil skrive mere i fremtiden, for han har talent 😀

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

