Posted in Boganmeldelse, Forlag, Genre, Novelle, Pipaluk, Snepryd

Svaner i drivhuset

Jeg fandt en novelle af Nanna Berg på Snepryds hjemmeside, som jeg tænkte at jeg lige ville læse, men jeg må ærligt indrømme at den ikke rigtig gjorde noget for mig. Den virker temmelig upersonlig, fordi ingen af personerne har navne. De hedder ting som drengen, moderen, drengens ve, hvilket jeg følte distancerede hele historien. Det er faktisk ret synd. Det kunne have givet historien meget, hvis personerne have navne.

Jeg forstår slet ikke hvad denne novelle vil mig. Det er meget mærkeligt, for jeg syntes altid jeg kan finde et eller andet en tekst vil mig, men på denne er jeg helt lost. Det er jeg virkelig ked af, for der er sikkert en dybere mening med at forfatteren har skrevet den. Drengen går på et akademi for hænder og hoveder. Jeg går udfra at det er en hentydning noget musikalsk og noget forskning af en art. Det musikalske passer i hvert fald udmærket på hovedpersonen.

Jeg har svært ved at forstå hvor de her svaner kommer ind i billedet – skal de symbolisere noget fantasi eller hvad sker der med dem. Hvis du vil læse novellen, så kan den læses på Snepryds hjemmeside <– bare følg linket. Den skulle have vundet en novelle konkurrence hos Snepryd og hvis du også har en novelle, som du gerne vil have afprøvet, så har de lige nu en novelle konkurrence, som løber til 26. maj 😀

Hvis du finder ud af hvad denne novelle handler om, så send mig lige et hint. Jeg har egentlig en del ideer til hvad det kunne være, men sammenhængen er helt væk. Hun skriver rigtig fint, men der er bare lidt for meget at tænke over. Der bliver ikke givet ved dørene her 😀

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

One thought on “Svaner i drivhuset

Skriv et svar

