Posted in Boganmeldelse, Flamingo, Forlag, Genre, Pipaluk, Roman

En perfekt datter

28482295

Titel: En perfekt datter

Forfatter: Amanda Prowse

Forlag: Flamingo

Udgivet: 1. februar 2016

Sider: 268

Bedømmelse: 3/5

Denne bog er på venligste vis blevet sendt som lydbog til mig fra forlaget Flamingo. Alle meningerne i denne anmeldelse er mine egne og jeg er ikke påvirket af andres mening om bogen 😀

Handling:

Jackie er mor til to med mand, hus og bil. Da hendes mor bliver syg, flytter hun også ind i det lille hus. Jackie elsker sin familie; også selvom hendes teenagebørn er ved at drive hende til vanvid og hendes mand til tider er temmelig doven, og selvom det langt fra er lutter lagkage, at passe sin sygdomsramte ramte mor døgnet rundt.

Hun har ofret meget for at kunne give sin familie et trygt og kærligt hjem. Det eneste Jackie ønsker sig er, at hendes børn får en lidt lysere fremtid end hendes egen. Og så længe at Martha kommer på universitet og ikke lader noget eller nogen stoppe sine drømme, vil det være det hele værd … vil det ikke?

Min mening:

Jeg syntes bogen var hamrende forvirrende det meste af bogen, selvom jeg hørte den på få dage, så kunne jeg ikke rigtig samle alle trådene igennem bog. Først til sidst, begynder det hele at give mening. Det at man hopper frem og tilbage mellem fortid og nutid gør det virkelig forvirrende. Nogen gange, så er hun sammen med sin barndomskæreste, andre gange sin mand. Det er meget forvirrende for mig i hvert fald.

Jeg kan godt lide selve historien og jeg kan godt se at den har potentiale til at være en rigtig god bog, men jeg syntes ikke lige det er min stil. Den er sød og let romantisk, men mest af alt fyldt med dårlig samvittighed for hovedpersonen Jackie. Bogen har en rigtig fin pointe, som jeg ikke vil afslører her, da jeg så bliver nød til at forklare mere af plottet og hvis man er til bøger af denne slags, så er jeg sikker på at det lige er sagen.

Sproget virker lige til at gå til og der er ikke nogen svære ord, som er svære at forstå. Der bliver dannet gode billeder og karakterene er til at skille fra hinanden, så på den måde er den rigtig skøn at læse. Jeg tænker ikke at det er den sidste bog af denne forfatter jeg læser 😀

Se mere om bogen på dens hjemmeside, hvor du også kan købe den og se andre bøger af samme forfatter.

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

One thought on “En perfekt datter

Skriv et svar

