Posted in Børnebøger, Boganmeldelse, Forlag, Genre, Pipaluk, Snepryd

Den klamme hånd

be9636df-ccbc-430d-a443-521ed9c615f0

Titel: Den klamme hånd

Forfatter: Jesper Michael Hansen

Forlag: Snepryd

Udgivet: 2016

Sider: 120

Bedømmelse: 4/5

Dette er en anmelder bog, som jeg har fået af forlaget Snepryd. Alle meningerne i denne anmeldelse er mine egne og jeg er ikke påvirket af nogle andre. 

Handling:

Bogen handler om Tristan, som finder ud af at hans ven Bjarke er forsvundet, fordi en politibetjent kommer og fortæller det. De to tager så ud for at finde ham og hele historien om hvad der skete med Bjarke bliver hvirvlet op. Det er en værre røverhistorie, som indeholder røverkonger, skatte og underlige voksne.

Min mening:

Denne bog er virkelig ikke kun for børn. Jeg sidder som et ganske voksent menneske og griner hjerteligt af denne bog. Den er så fantastisk i sit sprog og jeg syntes det var tydeligt hvem der talte og hvor de kom fra. Historien er spændende og velskrevet.

I starten følger man to historier, som så fletter sig ind i hinanden mod enden på en rigtig fin måde. Det er det hele værd at læse denne bog og jeg vil anbefale den til alle børn (og ikke har alt for sarte forældre – der er lidt banderier indeni). Det er virkelig en røverhistorie der vil noget.

Og så er den illustreret med de fineste billeder, som bare gør denne bog endnu sjovere at læse. De er simpelthen så humoristiske og smukke. Den lidt manga agtige stil gør det bare lige i øjet 😊 Jeg elsker denne fine bog. Der er ikke ord for hvor flotte billederne er og hvor velskrevet denne bog er. Læs den 😊

Hold øje med bloggen for der vil komme en giveaway med denne bog og en anden giveaway med de to digtsamlinger, som jeg har skrevet om I denne måned. Snepryd har været så søde at donere bøger til det 💗

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

One thought on “Den klamme hånd

Skriv et svar

