Posted in Børnebøger, Boganmeldelse, Fantasy, Forlag, Genre, Pipaluk, Sommer & Sørensen

Momo

Titel: Momo

Forfatter: Michael Ende

Udgivet: 1981 (Originalt udgivet i 1973)

Forlag: Sommer & Sørensen

Sider: 237

Bedømmelse: 4/5

 

Handling:

Momo er pige, som bor på gaden. Hun er elsket af de mennesker der er omkring hende, da hun er god til at lytte. Men nogle grå herre begynder, at stjæle tid fra alle hendes venner og forhindre hende i at se dem mere. De har nemlig ikke længere tid til hende, men hun tager kampen op mod disse herre. Om det går godt, må du læse dig til 😀

Min mening:

Det er en spændende, samfunds kritisk bog, som selvom den er ligeså gammel som jeg (lidt ældre, men ikke meget (1981)), så er den faktisk stadig meget relevant. Idag har vi jo heller ikke tid til hverken os selv, eller vores børn, så derfor er den virkelig relevant. Jeg elskede denne historie, da min mor læste den op for mig som lille og jeg elsker den stadigvæk. Det var faktisk utroligt fedt at læse den igen som voksen. Det var en anderledes oplevelse, fordi jeg huskede den anderledes end den egentlig var 🙂 Det gjorde ikke noget, for jeg fik dybden med denne gang og al den skjulte kritik af samfundets forjagede tilværelse. Det er sjovt, hvor stor en forskel det gør, om man læser den som barn eller som voksen. Den er ligeså god som den gang og jeg vil faktisk sige, at den er et must read 😀

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

One thought on “Momo

Skriv et svar

