Posted in #Dixithistorier, Hashtags

Dixithistorier #1 – Historierne

Hvor er det fedt, at vi nu er kommet til enden og jeg er klar med dette indlæg om de historier der kom ud af de billeder fra forrige indlæg. Har du glemt hvilke billeder det er, så kan du se selve indlægget her (de kommer også her i indlægget, så du bliver ikke snydt) og hvis du gerne vil se reglerne igen, så kan de findes lige her. Nå, men lad mig sige det med det samme. Jeg er begejstret for, at der er hele to ud over mig der har sendt historier ud på nettet, som følge af mit Dixithistorier indlæg. Det gør mig altså ufattelig glad og jeg linker til dem nede i bunden af dette indlæg. 

Lad os starte med de tre billeder, som var det som det hele handlede om 😀 I de næste indlæg vil billedet være bedre og der kommer et samlet billede, men også et af hver sit billede, så det er nemmere at se dem. Her er dem fra denne første udfordring 😀

IMG_1275

Jeg har ikke skrevet en samlet historie med alle billederne, men jeg har taget et af gangen. Kunne ikke lige finde en historie der passede på dem alle sammen på en gang, men det har en af de andre forfattere kunne – og det er jo fedt 😀 Jeg prøver igen næste gang, om jeg ikke godt kan finde en historie om den alle på en gang. 

(Jeg har skrevet et digt til dette billede og det er det samme billede, som Jette har brugt til hendes digt, se link nederst i indlægget) 

Skilt

Regnen styrter ned

På vores kærlighed

Splittet af en regnvåd mur

Er det nu vores tur

Til at gå hver sit

Som vi har gjort så tit

Du vil altid være min pige

Men i rigdom er vi ej lige

  (Til disse to billeder har jeg skrevet en lille tekst på 107 ord. Jeg håber du kan se hvor begge billeder er :))

Forfølgelse

Lige meget hvad jeg gør, så er du lige bag ved mig. Kigger mig over skulderen, uden jeg ved at du er der. Du skjuler dig bag et skjold af kærlighed til mig. Du kan ikke se at det er forkert. Jeg har lyst til at skrive i fred, men du er der hele tiden. Hvis ikke fysisk, så invadere du mine tanker, min mail, min sms. Du er som et stort monster der hele tiden overvåger mig, lige meget hvor jeg er. Jeg kan aldrig få fred, så jeg skriver dig ud af min historie. Dræber dig i stilhed, som en hver forfatter ville gøre det.

Det var så mine historier for denne gang, så nu kan I hoppe ind til Jette og Anita, som også har været med til at skrive udfordringer denne gang. Jeg er så glad for at I vil være med 😀

Jette har skrevet et digt, som kan findes på hendes forfatterblog. Det er et langt digt, men det er værd at læse 😀

Anita har skrevet en historie på engelsk, hvor alle billeder er brugt, så det er rigtig godt klaret. Det er virkelig godt skrevet, så kig ind til hende 😀

Jette

Anita

Tak fordi I havde lyst til at være med 😀 Har du lavet et indlæg eller bare lavet udfordringen, så skriv en kommentar. Der kommer snart en ny udfordring, som jeg håber I vil deltage I. Jeg har fået rigtig meget ud af det her og det har været sjovt, at se hvordan inspirationen lige pludselig strømmer ud af mig. Det er ikke kun de to tekster der er her i indlægget jeg har skrevet, der kom meget mere, som ikke havde noget med billedet at gøre. Det kom bare til mig 😀

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

