Posted in Mine digte, Privat

Mine digte #1

Nogen gange har jeg lyst til at dele noget der er mere i den private genre. Det er sådan en dag i dag. Det er normalt ikke noget der gør mig nervøs, men denne gang gør det lidt. Min farfar døde dagen efter min fødselsdag. Han havde været indlagt med lungebetændelsen fra fredagen før. Altså to dage før hans død. Det gik hurtigt og han mærkede efter min families mening ikke noget, så det er okay. Han blev 81 år, så han var en aldrene mand. Jeg havde ikke kendt ham, så meget som jeg gerne ville, men sådan er det jo med familie hos mig.

Jeg kunne ikke komme til begravelsen, men jeg sendte blomster og et digt og det er her nervøsiteten kommer ind. Mit digt blev åbenbart læst op til begravelsen, hvilket jeg ikke vidste noget om, men heldigvis vækkede det kun positive ord. Jeg viser normalt aldrig mine digte frem til nogen, men ærlig talt, så er det på tide at der er nogen der kommer til at se dem, så uden flere ord – her kommer det!

Jeg startede for nogle år siden med at skrive digte på billeder. Det blev jeg rigtig glad for, men mange af de digte vil jeg nok aldrig vise andre mennesker. Dels på grund af at det ikke er mine egne billeder og dels fordi jeg hverken kunne stave eller sætte sætninger sammen, som jeg kan nu. Idag bruger jeg mine egne billeder, som jeg selv har taget et eller andet sted i verden 😀 Jeg er så glad for at jeg er kommet tilbage til at skrive digte og tage billeder, som jeg kan sætte sammen med digtene. Det er virkelig en god måde for mig, at forbinde min kærlighed til ord og billede ;D

Jeg har det på en meget underlig måde med digte. Jeg kan nemlig slet ikke skrive noget som helst fornuftigt, hvis jeg har det godt. Jeg skal ligesom være et dårligt sted i mit liv eller havde mange mange følelser indeni før jeg kan skrive noget der ser fornuftigt ud og er dybt. Det digt her i indlægget er måske ikke det dybeste der findes, men jeg var også kun lidt i ubalance, så det var ikke optimale betingelser, men alligevel, så betyder det meget for mig – digtet. Jeg ved at de som kender mig og min farfar ved præcis hvad jeg mener med dette digt 😀

Hvad syntes I om det? Vil I se flere af mine digte?

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

