Posted in Forfatterinterview

Nye forfattere #15 – Jens Birkholm Tømmerup

Jeg har idag givet ordet til Jens, som er den modige forfatter af bogen “Fra halv til hel… PTSD”, som rørte mig rigtig meget. Idag kan du lærer ham lidt bedre at kende her på bloggen. Ordet er dit Jens 🙂

12071750_10201273647440532_951662466_n

Hvad fik dig til at starte med at skrive?

Jeg ville bruge det som en form for terapi for mig selv.

Hvordan fik du ideen til din bog?

Jeg ville gøre opmærksom på de svigt soldater får efter de grimme oplevelser de får.

Hvordan er det at få udgivet sin bog?

Det er en sejr i sig selv, at få sat ord på.

Hvilke(n) bog/bøger har du skrevet?

Kun bogen…. Fra halv til hel PTSD…..

Har du planer om at skrive en bog mere?

Jeg er i gang med at skrive om det vi oplevede på Færøerne d. 3/8 1996

Jeg vil råbe systemet op….. ang det svigt vi får og jeg vil gå hele vejen…

Regner du med, at du en dag kan leve af at skrive bøger?

Nej, jeg kommer ikke til at leve af at skrive bøger.

Hvad handler din bog om?

Den handler om den kamp jeg er igennem for at få en anderkendelse fra den danske stat og forsvaret… efter at jeg samlet 9 knuste lig op efter et af forsvaret fly fløj ind i en klippe under indflyvningen til Vargar lufthavn. Jeg har nu i dag fået PTSD og lider af flashback billeder.

Hvem er du?

jeg er 45 år og er gift, jeg var marine overkonstabel sanitet i søværnet, og i dag underviser jeg i brand og redning i et civilt job.

Hvad kan du lide at lave, når du ikke skriver bøger?

Jeg bruger tid med min familie og venner.

Hvem ser du op til?

Jeg ser ikke op til nogen…..

Hvilken bog, er den bedste du har læst?

Den bedste bog er “En retmidiciners bekendelser” af Preben Geertinger

Hvem er din ynglings forfatter?

Det ved jeg ikke… måske mig selv….

Hvilken genre skriver du i?

Psyke…. Personlig udvikling… (note af Pipalukbook: Jeg vil sige det er en biografi også)

Jeg siger tak til Jens for at ville være med. Hvis du kunne tænke dig at købe hans bog, så kan det gøres  på forlaget Birmars hjemmeside og plusbogs hjemmeside. 

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

