Posted in #Dixithistorier, Hashtags

Dixithistorier

Jeg har tænkt mig, at lave et lidt anderledes indlæg på bloggen her. Det kommer også på min forfatterblog. Jeg vil trække tre forskellige billedkort fra et spil der hedder Dixit. Det vil jeg gøre en gang om ugen eller hver anden uge. Ud fra de tre billeder laver jeg en historie eller flere historier. Jeg tænker at det kan blive både sjovt og udfordrende. Hvis du har lyst til at være med, så kunne det være mega sjovt og del det gerne på din blog/facebookside eller med mig privat 😀 

Jeg tænker at det er en god øvelse i at skrive tekster ud fra noget meget mærkeligt. Det er ikke alle kort der er lige nemme at skrive noget ud fra, men så er der også lidt udfordre sig selv med. Jeg tænker at der skal være nogle regler, så I ikke skriver en hel roman hver eneste gang – kender jo nogle af jeres skriveevner 😀

Regler:

Historien skal være mellem 100 og 500 ord

Hvis du er mere en digter end historie fortæller, så skriv et digt 😀

Historien/digtet skal skrives ud fra et eller flere af billederne

Hvis du deler det, så link gerne til din historie i kommentaren til det indlæg, hvis billeder du har brug eller brug hashtagget #Dixithistorier 

Hvad syntes I? Har I lyst til at være med? Jeg har tænkt mig, at gøre det, fordi jeg gerne vil trænes til at blive bedre til at skrive kortere tekster – begrænsning er virkelig ikke min stærke side ;D Hver gang der kommer et indlæg, så skriver jeg en tekst, som kommer i et andet indlæg. Jeg vil meget gerne læse og linke til jeres historier 😀

Første indlæg vil hedde noget lignende det her “Dixithistorier #1 – Billederne”, det er så det indlæg, hvor i billederne er til den uges udfordring og det andet indlæg hedder så “Dixithistorier #1 – Historierne” og det er her ugens resultater er i. Undervejs ændre nummeret sig, men ellers bliver det meget lig med de andre ;D Tænker at det nok kun bliver hver anden uge, så man har fjorten dage til at skrive en eller flere historier. Ih altså jeg håber, at nogen af jer vil være med. Om du er forfatter eller hyggeskriver er lige meget. Du skal bare have lyst til at udfordre dig selv skrivemæssigt 😀

Det er fuldstændigt lige meget hvilken genre du skriver i, bare du har lyst til at skrive og være med ;D Der er ikke noget rigtigt eller forkert – kun sjov og udfordring 😀 Kunne godt tænke mig at se en masse forskellige genre 😀 Meld gerne ind om I kunne tænke jer at være med 🙂 Første indlæg kommer senere i denne uge 😀 Det vil sige at det nok kommer søndag 😀

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

5 thoughts on “Dixithistorier

  1. Hej jeg syntes det er en super fed idé! : D
    For en måned siden begyndte jeg at skrive flash fiction for at træne kortfattethed og ligge dem på min blog.
    Så den her slags udfordring passer mig godt. Deltager helt sikkert!

    Like

    1. Tusind tak. Det bliver da bare så fedt 😊 Jeg glæder mig rigtig meget til at hvad andre skriver 😊 Jeg har skrevet lidt, men hvor er det altså svært 😊

      Like

Skriv et svar

