Posted in Viborg Bibliotek

Viborg Bibliotek #2 – Brætspil

Jeg har været på biblioteket for, at spille brætspil med nogle af mine venner. Biblioteket har deres egen brætspils café oppe på første sal, hvilket muligvis ikke var helt gennemtænkt, men skidt med det. De fleste dage er der ikke rigtig noget bøvl med at være deroppe. Det var der dog lidt denne dag, da der skulle være et arrangement i stueetagen og vi larmede åbenbart for meget. Vi ved det, vi er støjende 🙂 Vi snakkede måske lidt højt og vi skulle til at spille med terninger på det her tidspunkt, men det kommer jeg tilbage til. No hard feelings.

Vi startede dagen tre personer oppe i DiceDen. To af os samlede delene i dette spil, som åbenbart ikke er spillet af nogen andre. Så fik jeg da også prøvet at samle et tog med kyndig vejledning fra min ene ven, som er vant til at samle ting. Det er jeg ikke lige verdensmester til, men jeg lærte da noget 😀 Colt Express er et af de mange spil, som man kan låne på biblioteket og spille der. Det er super nemt, at lære, men ikke lige til at mestre 😀

Det handler om at man er en togtyv, som er hoppet på et tog for at røve det for værdifulde diamanter, pengesække og en kuffert fyldt med penge. Der er så en sherif og andre røvere, som prøver at stjæle fra dig og slå dig ihjel. Den der har flest penge, når det hele er slut, har vundet 😀 Det er faktisk et udmærket spil, som kræver at man kan tænke lidt længere frem en et skridt, hvilket er svært fordi der var to andre spillere også som kunne ødelægge det hele for dig.

Sådan her ser spillet ud, når det bliver spillet. Jeg er den lille lyserøde brik med de mange penge 🙂 He he jeg vandt også spillet, fordi jeg er god til at skyde andre mennesker 😀 Pinligt, men det er sandt, i spil er jeg et krigerisk menneske *GG* Det var så hyggeligt, at lærer dette spil kende. Det skulle ikke være det sidste nye spil jeg lærte idag.

Vi spillede Neuroshima Hex, som er et krigsspil. Det er billedet nede i venstre hjørne. Da der kom en ekstra mand til, så spillede vi No Thanks – det er det oppe i højre hjørne. Begge spil vi havde med hjemmefra, men der er så mange gode spil som man kan låne deroppe og bare sidde og spille der. Imens vi ventede på den sidste spiller, spillede de to herre Star Realms, mens jeg ledte efter en bog jeg skulle have med hjem og den anden fyr skulle et eller andet også. Star Realms er spillet i nederste højre hjørne af billedet.

Da den sidste spiller kom frem med mad til nogen af os *GG* Hun var så sød at dele ud- Herligt. Arrangementet startede 19.30 og cirka deromkring fik vi af vide at vi larmede *GG* Godt det samme, for vi skulle spille noget der virkelig larmede og vi snakker og griner – altså vi vil være støjende, når det sker. Det ved vi. Vi ledte efter et sted, hvor vi kunne være larmende, uden at genere Ida Jessens foredrag til de mange som havde betalt og vi fandt et sted. Helt nede i kælderen var et bord, der var stort nok til os alle, samt spillet 🙂

Så det var en win-win situation. Der er så mange muligheder på dette bibliotek, så vi behøver ikke at forstyrre hinanden. Det er fantastisk at der er muligheder for, at kunne både det ene og det andet og så på samme tid 😀 Det sidste spil, der blev spillet var Roll for the Galaxy, som er et skørt terninge rum spil 😀 Men jeg elsker det 😀

Det var så en af de ting man kan her på biblioteket. Der kommer mange flere indlæg om biblioteket, så snart jeg kommer til at opleve de ting der sker 😀 Det er super hyggeligt, at der sker så mange ting på mit bibliotek. Spillene kan endnu ikke lånes med hjem, men det er fantastisk at man kan spille i et af de mange rum der er lavet til fællesskab 😀

Dette er DiceDen. Det er super hyggeligt og det er faktisk ret brugt. Jeg er der selv cirka hver 14. dag, så hvis du bor i Viborg og elsker brætspil, så kom og vær sammen med os 😀 Det ville være så hyggeligt 😀

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

One thought on “Viborg Bibliotek #2 – Brætspil

Skriv et svar

