Posted in Børnebøger, Boganmeldelse, Forlag, Genre, Kræftens Bekæmpelse, Pipaluk, Selvhjælp

Kemomanden Kasper

Titel: Kemomanden Kasper og hans jagt på de sure kræftceller

Forfatter: Helle Motzfeldt

Forlag: Kræftens bekæmpelse

Sider: 37

Udgivet: 1991

Bedømmelse: 5/5

Handling:

Den handler om Thomas som er et barn der har fået kræft og nu skal i behandling. For at det hele ikke bliver for barnet med kræft, fortælles historien om superhelten Kemomanden Kasper som spiser kræftceller og en gang i mellem kommer til at bide i andre celler også.

Min mening:

Det er virkelig en dejlig bog, som fortæller om forløbet med kræft, så børn kan forstå hvad der menes. Den er fint illustreret med tegninger, som vi alle kan forstå. Det er virkelig skønt, at der er lavet sådan en bog. Jeg læste den også da jeg var lille, da det er min lillebror den handler om. Det er min faster der har skrevet den og jeg er virkelig stolt af den. Den er virkelig super godt lavet.

Den kan læses af yngre børn, da sproget er let forståeligt, men den kan også læses op af den voksne, så man kan tale om hvad der sker. Har en i din familie kræft og små børn eller et barn der har kræft, så er denne bog altså perfekt.

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

