Posted in Børnebøger, Boganmeldelse, Carlsen, Forlag, Genre, Pipaluk

Drengen der gik baglæns

cover

Titel: Drengen der gik baglæns

Forfattere: Thomas Vinterberg og Bo Hr. Hansen

Udgivet: 2012

Forlag: Carlsen

Sider: 104

Bedømmelse: 3/5

Handling:

Andreas er en ni år gammel dreng med OCD og nogle festglade forældre. Dagen efter den runde fødselsdag for hans mor, hvor han og hans storebror Mikkel optræder med en vits, sker der en ulykke, hvor Mikkel desværre ikke overlever. De flytter til et andet hjem og Andreas flytter skole, men han er ikke særlig glad for nogle af delene, så han beslutter at gå baglæns for at spole tiden tilbage. Om han får spolet tiden tilbage, ja det må du læse bogen for at finde ud af 😀

Min mening:

Jeg er helt uden for målgruppen til denne bog, da den er til børn, men jeg syntes faktisk ikke det var en dårlig bog. Den tog nogle emner op, som er relevante at tale med børn om og hinanden om. Det er ikke bare børn der skal tale om sorg, død og hvordan man håndtere en ulykke. Den er meget tydelig i sit sprog, hvilket jeg syntes er rigtig godt skrevet og OCD’en er så fremtrædende at jeg ikke var et sekund i tvivl om at det var det. Jeg mener ikke at det bliver sagt, at det er det.

Bogen har et meget barnligt sprog, men bogen er jo også henvendt til børn på omkring ni ti år cirka. Det vil jeg i hvert fald gætte målgruppen til at være. Jeg syntes det er dejligt, at der er nogen der tager den slags emner op i børnehøjde. Den er til at forstå og jeg er glad for, at have læst den. Jeg vil helt klart anbefale den til forældre med børn i den alder, måske kan de selv læse den og så kan man snakke om emnerne 😀

 

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

One thought on “Drengen der gik baglæns

Skriv et svar

