Posted in Tagleg

Tagleg #3 – Book lovers

Jeg er som sædvanlig glad for, at både læse og lave tags, som relatere sig til bøger. Det er måske lidt fjollet, men det er jeg heldigvis ligeglad med 😀 Jeg kan godt lide, at man kan lære lidt mere om hinanden på denne måde, så derfor kommer der disse tags en gang i mellem, når jeg lige syntes det er sjovt og jeg har fundet et der passer til noget jeg har lyst til at dele med jer 😀 Jeg har fundet tagget på bloggen One too many adjectives som også er bogblogger 😀 Så lad os begynde legen 🙂

Har du et favorit sted at læse?

Jeg er en af dem der altid læser bedst i min seng og jeg kan læse virkelig længe, hvis jeg ikke er alt for træt når jeg starter 😀 Jeg ligger ikke altid ned, når jeg læser, men det er tit i sengen, fordi det er mega hyggeligt og jeg har min notesbog i nærheden, samt de fleste af mine bøger 😀

Jeg ved ikke hvorfor det er så svært at læse siddende for mig. Jeg falder altid sammen og ender med at ligge ned alligevel, så jeg kan lige så godt starte med at ligge ned. Jeg kan dog godt læse i min gyngestol, hvis jeg har benene oppe på min seng eller en lille skammel 😀 Jeg er virkelig mærkelig – det ved jeg godt 😀

Bruger du et bogmærke eller et tilfældigt stykke papir?

Før jeg blev seriøs bogblogger brugte jeg bare boner, små noter, et hjørne af et papir eller hvad der nu lige var i nærheden, men nu er jeg gået over til de smukke lækre bogmærker man kan få alle vegne 😀 og jeg elsker dem ❤

Skal du læse et kapitel eller kan du stoppe hvor du vil?

Jeg skal ikke læse et helt kapitel, men hvis jeg kan se at jeg er tæt på at kunne læse et helt kapitel, så læser jeg det helt færdig. Det er bare så fedt at kunne læse et helt kapitel færdig. Jeg gør helst et kapitel helt færdigt, medmindre det er meget langt, så jeg ikke kan nå at læse det, inden jeg bliver for træt. Det sker jo at jeg falder i søvn med min bog i hånden, men det er bare hyggeligt 😀

Spiser og drikker du, mens du læser?

Ja det gør jeg. Jeg har tit en bog med mig, når jeg spiser, eller spiser når jeg læser. Det er meget naturligt for mig, men jeg passer selvfølgelig på ikke at spilde på bogen, for det ville godt nok være ærgerligt. Det er dog kun, når jeg ikke er i sengen jeg spiser og drikker. Det ville være virkelig skidt med krummer eller andet i min seng. 

Ser du tv eller høre musik, mens du læser?

Nej, ingen af delene. Jeg holder af at det bare er mig og bogen, uden lyd fra andet med bladren i bogen og lyden af at jeg trækker vejret. Jeg kan ikke holde koncentrationen, hvis der er lyde omkring mig. 

Læser du kun en bog af gangen eller læser du flere på en gang?

Jeg læser flere på en gang, men i hver deres genre. Hvis jeg eksempelvis læser en fantasy bog, så læser jeg også en gerne en biografi eller i hvert fald noget i en helt andet genre. Nogen gange hører jeg bare en bog, mens jeg går tur og så læser jeg en eller anden bog ved sovetid 😀 Jeg elsker at have flere i gang på en gang, men det er kun to ellers bliver det for forvirrende for mig. 

Vil du helst læse hjemme eller ude?

Jeg læser alle steder og nyder at læse alle steder. Der findes så mange skønne steder at læse, så hvorfor nøjes med at være hjemme eller ude 😀

Vil du helst læse højt eller stille for dig selv?

Klart stille for mig selv, fordi det andet forstyrre mine øre, som desværre er ret sarte. Jeg kan ikke lide at læse op, men jeg kan godt lide at andre læser op for mig, så længe det er den eneste lyd der kommer imod mig. 

Læser du forud eller skipper du sider?

Jeg læser aldrig foran i forhold til hvor jeg er. Jeg vil ikke vide hvad der sker før jeg har læst alt det foregående – alt det op til. Jeg har skippet sider, men det er ikke noget jeg gør tit. Jeg kan ikke lide at miste noget af handlingen. 

Bræk bogryggen eller behold som ny?

Jeg tænker ikke over det. Jeg læser bare bogen, men brækker den ikke med vilje, for det ville være synd for den 😀

Skriver du i dine bøger?

Nej, det gør jeg ikke. Det er kun forfatteren der for lov, at skrive i mine bøger 🙂 Det må de til gengæld meget gerne 😀

Hvis du har lyst til at være med, så kunne det være fedt, hvis du linker herunder med dit indlæg om dette tag. Jeg vil gerne se hvad du laver også 😀

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

