Posted in Anmelder eksemplar, Boganmeldelse, Fagbog, Forlag, Genre, Pipaluk, Tellerup

Titel: Myter og mysterier #1 – Uhyret i Loch Ness

Forfatter: Jesper W. Lindberg

Forlag: Tellerup

Udgivet: 10. August 2015

Sider: 169

Dette er et anmelder eksemplar fra forfatteren, men mine meninger er hverken påvirket af forfatteren, forlaget eller andres meninger. De er helt mine egne. Hvert et ord kommer fra mig 🙂

Bogen er en fagbog, hvor vi følger forfatteren gennem alle beviserne for at der er et stort dyr i Loch Ness søen. Han går ikke let over noget som helst. Alle detaljer bliver analyseret grundigt og der kommer en konklusion til sidst. Der er billeder, konkrete beviser og meninger om hvad det kunne være. Til sidst ligges der op til at man selv kan bedømme om Loch Ness uhyret måske kun en myte eller om det er en sandhed 😀

Jeg har længe gerne ville læse denne bog, fordi jeg syntes Loch Ness uhyret er et spændende mysterie, så jeg er rigtig glad for, at jeg nu har fået den læst og derved fået en meget større viden om Nessie. Det er egentligt utroligt, så meget jeg ikke vidste om denne Nessie og jeg havde da slet ikke tænkt at nogen ville lave falske beviser. Vi kommer hele vejen rundt om Nessie i denne bog. Først alle opservationerne, billederne og mediedækningen og så senere en konklusion, hvilket jeg syntes rundede det hele rigtig fint af 😊

Denne fagbog kan sagtens læses af voksne og af børn. Den er fyldt med lækre billeder, forklaringer og historier om hele mysteriet. En af de ting jeg syntes er rigtig skønt er, at der bliver ikke taget let på et eneste af beviserne. Alt bliver taget op og analyseret. Det er en fantastisk dybdegående bog om Loch Ness uhyret, som jeg er meget glad for at have læst.

Hele opsætningen med de glatte sider, billederne, teksten og farverne på alle sider, fortæller bare at her er en forfatter som går op i at det skal være en lækker kvalitet hele vejen igennem. Bogen er gennemført fra yderst til inderst. Forsiden er så enkelt, men så fedt udført at den i sig selv er værd en milliard stjerner. Den sorte baggrund er glat og lækker og når man så kører fingrene hen over hele forsiden, så kan man mærke at billedet og tapen har en anden struktur. Det er så lækkert lavet.

Jeg var forbløffet over hvor meget information der var omkring det her mysterie. Det er super fedt, at forfatteren virkelig har ønsket at komme med en konklusion til os og hele vejen igennem fortæller bid for bid hvilke beviser han har for sin påstand. Jeg følte jeg var med ude og lede efter Nessie, hvilket var en anderledes oplevelse end normale fagbøger.

Jeg vil klart anbefale denne smukke, dybdegående, velskrevede fagbog til en hver der kunne tænke sig at vide meget mere om mysteriet Nessie. Bogen bliver aldrig kedelig og der er altid noget nyt vi lige skal kigge på. Fantstisk godt skrevet. Jeg glæder mig så meget til fen næste kommer.

Den 10. Marts 2016 kommer bog nummer 2 i denne serie, hvilket bliver en fantastisk fødselsdagsgave til mig selv. Jeg har fødselsdag den 12. Marts, så det passer fantastisk 😊 Må håbe at jeg kan bestille den før den kommer, så jeg kan få den tæt op af min fødselsdag, for må også eje og læse den næste i serien 😊

6 thoughts on “Myter og mysterier #1 – Uhyret i Loch Ness

1. Ja den er virkelig overset. Overvejer at købe den til min søsters søn, som elsker væsner vi andre ikke helt kender til 😊

Like