Posted in Boganmeldelse, Fantasy, Forlag, Genre, Pipaluk, Tellerup

Serie: Dæmonherskerens arving 1

Forfatter: Haidi Wigger Klaris

Forlag: Tellerup

Udgivet: 7. Marts 2015

Sider: 285

Bedømmelse: 4/5

Ally starter på en kostskole, hvor hun skal bo fordi hendes forældre er blevet skilt og hendes mor, som hun boede hos arbejder meget. På kostskolen møder hun nogle nye venner og kærligheden, som ungdommen altid gør 😀 Men der sker noget anderledes, da de finder en gammel kirke i skoven ved skolen. Pludselig åbner en hel ny verden sig for Ally. Hun skal finde ud af hvem hun kan stole på og hvem hun ikke kan.

Jeg ved slet ikke hvor jeg skal begynde henne. Det er en bog jeg havde glædet mig meget til at læse, fordi jeg har hørt så meget godt om den, men måtte vente på at mit bibliotek ikke havde kø på den mere. Det tog sin tid, men den var ventetiden værd. Da jeg først fik den i hånden, blev jeg dybt begejstret for at det var en hardback bog og endda et med et skønt cover på. Når du har læst bogen, så forstår du øjet. Forsiden er så smuk, at jeg ikke kan lade være med at sidde og kigge på den.

Når den smukke forside, så bliver fulgt op af en virkelig spændende handling, hvor jeg har krummet tæer, så det gjorde helt ondt. Den var så spændende at den ødelagde min nattesøvn, fordi jeg bare måtte læse videre. Jeg fik læst denne bog på rekord tid. Det føles som om jeg lige har åbnet den, men nu er den færdig og jeg glæder mig til toeren. Det bliver meget spændende, hvad der kommer til at ske i den næste bog. Kan næsten ikke vente.

Sproget er så let at læse, at jeg ikke opdagede hvor meget jeg havde fået læst, før jeg havde nået endnu et kapitel. Selvom det er en ungdoms, så kan den sagtens læse af voksne mennesker, som dig og mig. Den er rigtig god, spændende og ikke et sekund lader hun læseren slappe helt af. Der sker meget, uden at det er for meget. Hun bruger virkelig de små detaljer i hendes bog til, at fører os igennem uden at udlevere hele historien på en gang.

Jeg er imponeret over at det her er en debutroman, for den er godt nok lækker som helhed. Intet sted fejler historien noget som helst. Den eneste grund til at den ikke har fået fem er, at jeg følte der blev lagt op til noget stort, som ikke kom i denne bog, men helt sikkert kommer i de næste bøger – derfor er det også bare så meget mere spændende at skulle læse de næste 😀

Der er en ting mere jeg elsker ved denne bog. Haidi er fantastisk til at beskrive personerne i bogen, så de slet ikke flyder ind i hinanden. De er nemme at skille ad, hvilket jeg er meget imponeret over, at hun kan. Jeg var fra starten sikker på hvilke personer jeg ikke stolede på, så det er ret godt klaret. Hun har så lækker en måde at skrive på, at jeg slet ikke kan finde ord der kan rose hende nok 😀

Fantastisk eventyrlig magisk bog, som du bare skal gå ud og læse 😀