Posted in Boganmeldelse, Pipaluk

Coraline

Titel: Coraline

Forfatter: Neil Gaiman

Forlag: Høst og søn

Udgivet: 2009

Sider: 186

Bedømmelse: 4/5

Handling:

Coraline er en pige, som bor i et stort hus med sin mor og far. I huset finder hun en dør, som går ind til en mur. Hun for af vide at der bare er en tom lejlighed på den anden side, men en dag kommer hun ind på den anden side og et vildt eventyr begynder.

Min mening:

Denne graphic novel, fik mig bare til at elske graphic novels endnu mere 😀 Den havde gys, som var lige til at holde ud, når jeg nu var i sikkerhed på biblioteket mellem de mange bøger. Den er så velskrevet og smukt tegnet. Det er fantastisk så gruopvækkende han kan beskrive en person på. Hans fantasi er virkelig fed, så jeg glæder mig til at læse meget mere af ham i den nærmeste fremtid.

Den er helt klart værd at læse og jeg vil meget gerne en dag læse den rigtige udgave af Coraline, altså den med tekst hele vejen igennem. Den må virkelig være fantastisk også. Jeg glæder mig meget til at dykke mere ned i bøger jeg ikke kender af denne forfatter.

Hvad kan du anbefale af Neil Gaiman?

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

