Posted in Boganmeldelse, Forfatterinterview, Pipaluk

Nye forfattere #3 -Julie Duch Lauridsen

Idag har jeg givet ordet til Julie Duch Lauridsen, som har skrevet selvbiografien “Er der en vej ud af helvede?”. Nu kan I så lærer hende bedre at kende her, så tag rigtig godt imod hende her på bloggen. Ordet er dit Julie 😊

12240840_618179254990924_1372304026994206150_o

Hvad fik dig til at starte med at skrive?

Jeg har altid været meget kreativ, og elsker at skabe historier.

Men grunden til at jeg begyndte skrive præcist denne her bog, var faktisk fordi jeg gerne ville forklare og beskrive overfor mine forældre, hvordan det var at have en depression og hvorfor jeg opførte mig så utilregneligt.

Og for at kunne hjælpe andre, nedlægge et tabu og gøre andre bevidste om at de ikke er alene i at have det svært.

Hvordan fik du ideen til din bog?

Det var da jeg begyndte at skrive en dagbog om hvordan jeg havde det, og synes ikke der var nogen bøger omkring dette emne. Og som nævnt før, ville jeg gerne forklare andre hvordan det var at have en depression og generelt være et sårbart barn.

Hvordan er det at få udgivet sin bog?

Det er helt fantastisk, samtidig med at det bliver ledsaget af en del ansvar.
Da jeg selv står for markedsføringen, står også for lidt af salget, og det med at etablere som ny forfatter. Det er alt andet end nemt, men det hele værd når man får gode anmeldelser, rosende personlige beskeder og ser at salget konstant stiger.

Hvilke(n) bog/bøger har du skrevet?

Har skrevet selvbiografien ”Er der en vej ud af helvede?”

Har du planer om at skrive en bog mere?

Ja det har jeg, er allerede i gang. Vil skrive en bog om selve livet, hvordan man takler modstand og følelser. Bogen vil have fokus på psykiske lidelser, og man vil følge 5 unge stofmisbruger.

Hvordan bevare du inspirationen til at skrive?

Ved at opleve modgang, erkende mine fejl, se film og hører musik.

Regner du med, at du en dag kan leve af at skrive bøger?

Jeg ved ikke om jeg regner med det, men jeg håber.

Dog tror jeg ikke kun jeg kan leve af at skrive bøger, men også blogindlæg, digte og manuskripter.

Hvad handler din bog om?

Min bog handler om mit liv med depression, OCD og angst. Fra jeg er barn til jeg er omkring 20 år. Den beskriver generelle problemer vi unge står overfor, og hvordan jeg ligeså stille lærer at takle modgang i livet.

Hvem er du?

Jeg hedder Julie Duch Lauridsen og 20 år. Jeg bor i Skive ved mine forældre.

Jeg har en bror, som bor i Århus. Til daglig studerer jeg på HF. Er meget kreativ og meget social.

Hvad kan du lide at lave, når du ikke skriver bøger?

Jeg maler, tager billeder, tegner, blogger, studere og holder foredrag.

Ind i mellem er jeg også barnepige, og hjælper meget til derhjemme.

Ud over dette elsker jeg at være social og hjælpe andre med deres problemer.

Hvem ser du op til?

Den er lidt svær, det lyder meget som en kliché, men jeg ser faktisk meget op til mine forældre. Da de også har oplevet meget modgang i deres liv og har en meget stresserede hverdag, men stadig finder overskud til at være social, gøre en forskel, og konstant være der for mig, når jeg har brug for det.

Jeg beundre dem meget.

Ud over dette ser jeg faktisk meget op til J. K. Rowling, fordi hun havde alle odds i mod sig, men alligevel har hun formået at selvrealisere sig selv, og skrevet nogle bøger som går over historien, og blevet en af verdens rigeste.

Hvilken bog, er den bedste du har læst?

Tror det må være den der hedder ”før jeg lukker øjnene” da den hele tiden var spændende, men ikke overdrevet, sproget var godt, og historien var ikke for indviklet.

Hvem er din ynglings forfatter?

Den er svær, men vil nok sige Jussi Adler Olsen synes jeg skriver utrolig godt, og har en anderledes og inspirerende måde at skrive bøger på.

Hvilken genre skriver du i?

Min debut bog er jo en selvbiografi, men det er ikke det jeg til daglig skriver i.

Der er det mere ovre i krimigenren og dramatik.

Jeg siger tusind tak til Julie 😊 Det var fedt at lærer dig bedre at kende. Hvis du vil købe hendes bog, så kan den købes her hos Mellemgaard og Saxo.

Hvis du gerne vil følge hende så har hun en Facebook, Intagram og en blog.

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

