Posted in #bogudfordring2016, Boganmeldelse, Hashtags, Pipaluk

The hunger games #2 – Løbeild

Titel: The hunger games – Løbeild

Forfatter: Suzanne Collins

Forlag: Gyldendals

Udgivet: 10. Juni 2010

Sider: 397

Kattua og Peeta vinder i bog nummer et dødspillet, så i denne bog skal de ud på en vindertur, som man altid skal når man er vinder. Undervejs finder Kattua ud af at der muligvis er et oprør på vej, men er det nu virkelig rigtigt? Samtidigt er det et jubilæums år for dødsspillet. Det betyder at der sker noget helt specielt. Hvad det er der sker, vil jeg lade dig selv læse. Det kommer bare til at afslører for meget af historien.

Jeg har glædet mig meget til at læse den, men jeg har også været meget angst for, at den ville tabe pusten undervejs og slet ikke ville leve op til mine forventninger. Det blev heldigvis ikke tilfældet. Jeg fik læst den på 6 dage, hvilket er hurtigt for mig, da jeg er en virkelig langsom læser. Jeg er dybt imponeret over at den kunne holde mig hele vejen og at den var spændende hele vejen igennem. Det er jo helt vildt. Jeg kunne slet ikke ligge den fra mig. Jeg skulle bare have et kapitel mere hele tiden 😀 Det kender I sikkert godt 😀

Jeg syntes det er spændende hvad der sker mellem Kattua og Peeta – altså det kærlighedsforhold de er i. Der sker så meget mere mellem dem i denne bog end i den sidste. Jeg føler i hvert fald, at jeg kom endnu tættere på Kattuas følelser omkring både Gale og Peeta. Jeg lærte dem meget bedre at kende og følte virkelig det var mig selv der var med i det hele. Der er så mange spændinger mellem de to vindere at det næsten ikke er tyil at holde ud.

Jeg havde flere gange tårer i øjnene, fordi jeg syntes det var så frygteligt det der skete mod disse mennesker. Det er ikke kun diskrit 12 jeg føler med, det er dem alle sammen. Jeg føler med de mennesker der bliver brutalt slået ihjel, fordi de ikke gør som Capitols herskere vil have det. Det gør ondt helt inde i min sjæl. Jeg har måtte lukke bogen, fordi jeg ikke ville vide mere, jeg har grint af hævnens sødme og frygtet hvad der nu skulle ske. Jeg har været hele vejen rundt i følelses registreret.

Jeg glæder mig meget til at få læst nummer tre. Hvis den bare er halt så spændende, som de to andre, så håber jeg at forfatteren skriver mere 😀 Må hellere tjekke om hende Collins har skrevet andet, for det her er virkelig godt 😀