Posted in Månedsopdatering

Månedsopdatering #2: December 2015

Så er december snart gået og det betyder at jeg igen skal tælle bøger og sider, hvilket jeg elsker rigtig meget. Jeg elsker at se hvad jeg egentligt har læst igennem måneden, for nogen gange så glemmer jeg hvad det er jeg har læst på måneden, fordi der er så meget andet i mit liv også. Det er ikke nemt, at holde styr på alt ting, så derfor er jeg også ekstra glad for, at jeg har goodreads til at hjælpe mig. Den kan både holde styr på hvor mange bøger jeg har læst i år og hvor mange jeg har læst på en måned. Det er altså bare vildt dejligt. Er du på goodreads? Så lad os blive venner 😀 Det ville være fedt.Læste bøger: 11

Den lange rejse #3 – Videre mod nord af  Jørn Riel

Sig ikke at du elsker mig af Anja Christensen

Snemanden af H. C. Andersen

Nissen hos Spækhøkeren af H. C. Andersen

Julemandens breve af J. R. R. Tolkien

Et Juleeventyr af Charles Dickens

Grantræet af H. C. Andersen

Den lille pige med svovlstikkerne af H. C. Andersen

Peters jul af Johan Krohn

Nytårsønsket af Anja Christensen

Tempus Fugit af Kenneth Bøgh Andersen
Læste sider: 664

Jeg fik ikke læst hverken mange bøger eller mange sider i måned, men jeg har haft så eget andet at se til i denne måned. Jeg kommer stærkt tilbage i det nye år, hvor der forhåbentligt kommer nogle spændende læseoplevelser og der er også en serie som jeg skal have læst mere af 😀

Den bedste bog: Julemandens breve

Jeg elskede denne bog, fordi den fortalte en skøn historie om julemanden, som ikke var alt for sukkersød, men havde virkeligheden med inden i den, uden at virke for meget. De mange skønne billeder af brevene og de tegninger der var med, gjorde bare det hele meget bedre. Historien er så hel igennem alle årene og det er nemt at følge med i både Tolkien familiens liv samtidigt med Julemandens liv. Det er den bedste julebog jeg har læst. Den er bare så sød, smuk og smækfyldt med julestemning.

Mest skuffende bog: Nissens hos Spækhøkeren

Jeg havde måske for mange forventninger til denne bog, i og med at jeg havde set Pyrus, hvor den også er med. Det er ikke en dårlig bog, men en gammel bog, som jeg bare ikke lige kunne forene mig med. Jeg er nu alligevel glad for, at have læst den. Det er en af vores store gamle forfattere, så jeg mener det er min pligt at læse lidt af ham også 😀 Jeg havde håbet på en dybere mening med bogen og at jeg kunne få mere ud af den, men sådan er det jo en gang i mellem 😀

Mest overraskende bog: Grantræet

Jeg havde læst noget af dette eventyr før, men det overraskede mig at det var meget længere end det jeg havde læst før det her. Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke har læst flere af disse skønne eventyr helt til ende. Jeg har åbenbart kun læst noget af dem, hvilket er meget mærkeligt. Det her eventyr sidder stadig dybt i mig. Det er godt nok vildt, at det kan det endnu 😀

Hvilken bog er din bedste bog i december?

Hav et godt nytår og pas på jer selv derude 🎉

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

