Posted in Tagleg

Tagleg #2 – Bag blognavnet

Jeg syntes jeg trængte til at lavet et tag igen. Det er bare sjovt at lave det og jeg elsker også at følge andres tag. Her kommer et lidt anderledes tag. Det er i hvert fald ikke noget jeg har set før. Jeg så det på Bookish love affair og så tænkte jeg at det kunne da være sjovt at lave.

Blognavn:

Pipalukbooks

Betydning af navnet:

Pipaluk bøger. Pipaluk er mit grønlandske navn og betyder det kæreste jeg har. Det navn har en længere forklaring, for jeg er ikke født Pipaluk, men jeg har selv taget det, for at minde mig selv om hver dag, at jeg er det kæreste jeg selv har. Jeg ved godt at det lyder egoistisk, men jeg har altid været der for andre og glemt mig selv. Det er vigtigt at huske sig selv, for at kunne hjælpe andre endnu bedre 😊

Idag er bøger noget af det kæreste i mit liv (bortset fra min kæreste selvfølgelig), så navnet Pipalukbooks var bare perfekt for mig. Det er også nemmere end mit føde navn Bjørg, som slet ikke kan bruges internationalt, på grund af ø’et.

Antal bogstaver i blognavnet:

12

Bog nummer 12 i min bogreol:

Carlys Voice af Arthur Fleischmann

Har jeg læst denne bog?:

Ja. Det er en bog om en autistisk pige, som ikke har noget sprog. Hun kan i starten ikke kommunikere, men undervejs finder man ud af en måde der kan give hende en stemme, uden hun faktisk taler. Det er en god, men mange steder læge teknisk bog.

Blognavn akrotisk:

P – Pigen med svovlstikkerne af H. C. Andersen

I – In my darkest hour af Eva Lucia

P – Pigen fra Auschwitz af Morten Vestergård

A – Alle historierne om Snøvsen af Benny Andersen

L – Liev, Naura og Apaluk af Jørn Riel

U – Uegnet som far af Ellen Stampe

K – Kongens Krucifix af Lene Dybdahl
B – Brødrene Løvehjerte af Astrid Lindgren

O – Ondskab af Sophie Eversen

O – Og hun hviskede af Sarina Michaelsen

K – Kendisklubben af Mikala Rosenkilde

S – Stressfri – 3 enkle trin af Anja Christensen

Alle bøgerne er læste bøger. De fleste er læst i år, men tre er fra sidste år. Det var faktisk sjovt at lave dette tag. Hvis du vil være med, så link endelig til dit svar i en kommentar 😊

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

