Posted in #24bookishdaysofchristmas, Boganmeldelse, Eventyr, Forlag, Genre, Gyldendal, Jul, Pipaluk

Grantræet

  

Titel: Grantræet

Forfatter: H. C. Andersen

Sider: 28

Udgivet: 1976 / 1844

Forlag: Gyldendals

Bedømmelse: 4/5

Hvad handler bogen om?

Det lille grantræ ønsker sig så meget at blive til noget stort. Hvert år forsvinder træerne omkring det. De bliver til juletræer og master på skibe. Den længtes sådan efter at blive et stort træ, så den kan komme ud at opleve en hel masse.

Hvad syntes jeg?

Det var et smukt gammelt eventyr med rigtig julehygge og en god dybere menig. Det er egentlig utroligt at så lille en bog kan indeholde så dyb en mening uden at sige det direkte. Jeg er dybt imponeret af dette fine eventyr. Jeg har ikke før bevidst læst de helt gamle og for mig ukendte H. C. Andersen eventyr. 

Selvom bogen er tusse gammel, så er sproget til at forstå. Det er opdateret til et mere nutidigt sprog end originalen. Denne var en smukt illustreret udgave af grantræet og hvor er jeg bare glad for, at have mødt denne smukke udgave. Gamle bøger gør mig nu altid lidt glad i låget. Lugten af gamle bøger, det er altså en af de ting der gør mig lykkelig. Det det så også en smuk og illustreret udgave, så er jeg flyvende 😊

Denne bog blev læst som en del af #24bookishdaysofchristmas, som i hvert fald kører på indtagram og diverse blogs 📚🎄

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

One thought on “Grantræet

Skriv et svar

