Posted in Boganmeldelse, Forlag, Genre, Lindhart og Ringhof, Pipaluk, Roman, Sesam, Skrøner

Den lange rejse #2 – Liev, Naura og Apuluk

  
Titel: Den lange rejse #2 – Liev, Narua og Apuluk

Forfatter: Jørn Riel

Udgivet: 2014 / 1980

Sider: 127

Forlag: Lindhardt og Ringhof / Sesam

Bedømmelse: 4/5

Hvad handler bogen om?

Liev, Narua og Apuluk tager ud på eventyr, men undervejs sker der noget der gør at de ikke kan komme tilbage til deres familie. Udmattede ender de op ved den gård, hvor Lievs fars morder bor. Her tager eventyret en lidt anden og mindre uskyldig drejning. De møder nogle meget onde mænd, som er kendt for at slå ihjel, uden at blinke.

Hvad mener jeg om bogen?

Jeg syntes at denne er lige så spændende, som den første var det og jeg er helt vildt med Jørn Riels stil. Den er helt rolig og skildre grønlænderne på en virkelig og meget troværdig måde. Det er helt perfekt for mig, at læse hans bøger 😊 De er rå, med humor og tro på det gode liv.

Jeg elsker hans historier om Eskimoernes verden, fordi de er ærlige, troværdige og kærlige. Det er som om han har en stor kærlighed til dem, det skinner ud af hans bøger at han elsker dette folk. Han gør det så virkeligt at jeg føler jeg er med i bogen 😊

💞💞💞💞

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

One thought on “Den lange rejse #2 – Liev, Naura og Apuluk

Skriv et svar

