Posted in Boganmeldelse, Eventyr, Forlag, Genre, Høst & Søn, Jul, Pipaluk

Titel: Juleønsket

Forfatter: Kenneth Bøgh Andersen

Forlag: Høst & Søn

Sider: 76

Udgivet: 2008

Bedømmelse: 4/5

Julemanden er for en gang skyld foran i sit projekt med julegaverne. Han hargod tid og mangler kun de to sidste gaver. Det burde ikke være noget problem, men de sidste to gaver er tomme. Der er ikke noget galt med maskinen der laver gaver, så hvad sker der så? Hvorfor laver maskinen ikke noget i gaverne? Den store jagt går ind på hvad der er sket og hvorfor de to børn ikke ønsker sig noget. Julen bliver ikke til noget, hvis de to sidste gaver bliver ved med at være tomme. Kan de redde julen?

Jeg syntes at det er en skøn lille julefortælling, som er både sød, sjov og juleromantisk. Efter at have læst Julemanden helt privat, så er det rart at læse en positiv julehistorie, som handler om den jul vi alle elsker så meget. Det er sjovt at nisserne har deres eget lille samfund med drille nisser, forfatternisser og meget mere. Øverst er julemanden, som bestemmer det hele i sidste end. De har deres eget lille samfund 😀 Jeg elsker denne slags bøger, som fortæller om et hyggeligt julemands gave fabrik miljø, hvor der er et mysterium der skal løses. Det er altid spændende, hvordan den slags udvikler sig og hvad løsningen er. Det er det samme med krimier, bare uden alle mordene. Jeg holder meget af mysterier 🙂

Der var også nogle utroligt skønne illustrationer med. Jeg elsker disse tegninger, som passer perfekt til historien. Det gør historien meget mere levende for mig.

Bogen er let at læse, sproget er let, men den er stadig værd at læse og fuld af drillerier og den første forelskelse og den slags 😀

One thought on “Juleønsket