Posted in Boganmeldelse, Forlag, Genre, Krimi, Pipaluk, Rosenkilde & Bahnhof

Ikke flere mord

Titel: Ikke flere mord

Forfatter: Maria Lang

Sider: 231

Udgivet: 2012

Forlag: Rosenkilde & Bahnhoff

Bogen handler om Puk og hendes familie, som tager på ferie i byen Skoga. Da de kommer der op, for at komme væk fra alt det der er sket i deres egen by, finder de desværre en død person i deres baghave. Herfra hvirvles de ind i opklaringen af mordet og et spind af løgne og sandheder som ingen tror på. Totness er en kat, som er med familien på ferie og selv den hvirvles ind i mordagen.

Jeg holder meget af meget af det lette sprog, hvor dybden og mystikken vokser for hver side og løses side for side. Det er skønt at de hvirvles ind i mordsagen og løgne, som skal løses. Det er vildt som forfatteren kan holde os hen uden, at det føles frustrerende at læse. Jeg holder meget af den måde det hele opklares på. Der er ingen dna spor, ingen teknikere – bare politimænd og involverede. Det er virkelig spændende på den gode gamle måde og der sker godt nok meget igennem bogen. Det udvikler sig ganske i en anden retning end jeg først troede. Jeg havde svært ved at se hvem morderen skulle være denne gang, men hvor er det dog fedt at den kan snyde mig og lede mig i forskellige retninger.

Maria Lang har ikke glemt at drysse lidt humor ud over hele historien og det er jo bare så dejligt, at det ikke skal være trist hele vejen. Der er også en rigtig god dybde, hvor vi finder ud af meget mere om de forskellige personer i Skoga. Det er en skøn beretning om det liv der er i en lille bitte by, hvor alle kender hinanden. Det er sjovt at være en del af og jeg faldt helt ind i det hele og følte jeg var med hele vejen. Det var fedt 😀

Den får helt klart ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ fra mig. Jeg elsker disse rolige krimier.

One thought on “Ikke flere mord