Posted in #24bookishdaysofchristmas, Hashtags

December challenge 2015 #1

Jeg har besluttet mig for at være en del af Eva Lucias læse challenge i December. Det er 24 boglige udfordringer. Jeg ved godt at jeg nok ikke når dem alle sammen, men jeg har forberedt mig idag ved at finde de bøger jeg skulle bruge til dem som jeg vil læse. Det bliver super fedt at være en del af og jeg glæder mig rigtig meget.  

Det blev til 11 bøger i alt. Der er to af Peters jul fordi jeg ikke lige kunne beslutte mig for hvilken variation jeg skulle låne 😊 Så jeg tog en gammel og en nyere med 😊 Jeg skal kun læse den ene, men jeg må lige se hvilken en det skal være 😊 

Her er de 24 udfordringer som skal løses i december måned:

(Jeg har markeret dem jeg vil løse med grøn skrift. De andre tror jeg ikke at jeg kommer til at lave. Jeg kender jo min læsehastighed og så hurtig er den slet ikke :D)

1. ”A Christmas Carol” by Charles Dickens
2. “The Fir Tree” (“Grantræet”) by Hans Christian Andersen (fairy tale)
3. “The Snow Man” (“Snemanden” by Hans Christian Andersen (fairy tale)
4. “A Visit from St. Nicolas” by Clement C. Moore (poem)
5. “The Little Match Girl” (“Den lille pige med svovlstikkerne” by Hans Christian Andersen (fairy tale)
6. “Let it snow” by John Green
7. “The Goblin and the Grocer “ (“Nissen hos Spekhøkeren”) by Hans Christian Andersen (fairy tale)
8. “The Gift” by Cecelia Ahern
9. “My True Love Gave To Me” by Stephanie Perkins (and others)
10. “Letters from Father Christmas” by J. R. R. Tolkien
11. “T Was Just This Time Last Year I Died” by Emily Dickinson (poem)
12. “The Twelve Days Of Christmas” by Anonymous (poem)
13. “The Nutcracker” by E.T.A. Hoffman
14. “In The Bleak Midwinter” – Poem by Christina Georgina Rossetti (poem)
15. “Christmas In India” – Poem by Rudyard Kipling (poem)
16. “Minstrels” – Poem by William Wordsworth (poem)
17. “The Three Kings” – Poem by Henry Wadsworth Longfellow (poem)
18. “The Holly And The Ivy” – Poem by Anonymous British (poem)
19. “The Snow Queen” by Hans Christian Andersen (fairy tale)
20. “The Polar Express” by Chris Van Allsburg
21. “Miracle on 34th Street” by Valentine Davies
22. For the Danes: “Peters Jul” by Johan Krohn – for the English speakers: “Silent Night” by Joseph Mohr (text/lyrics)
23. “The Fourth Wise Man” by Susan Summers
24. ”Winter song” by Sarah McLachlan (lyrics/song)

Jeg vil opdatere her på bloggen en gang i mellem. Jeg vil ikke opdatere hver gang jeg har læst en bog her, men det gør jeg på instagram. Du kan finde min instagram profil ude i højre side af bloggen. Jeg vil selvfølgelig lave en anmeldelse af bøgerne her på bloggen 🙂 

Du kan også se ind på instagram under hashtaggene 

#evaluciamusicandliterature
#24bookishdaysofchristmas

Der skal nok være nogen der vil deltage i den udfordring og jeg glæder mig ikke mindst til at læse bøgerne jeg har sat mig til at jeg vil læse, men også at se hvad andre vil læse 😀

Glæder mig til at være en del af det her – skal du være med?

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

