Posted in Biografi, Boganmeldelse, Ekstra Bladet, Forlag, Genre, Pipaluk

Drabschefen

 

Titel: Drabschefen

Forfatter: Ove Dahl og Stine Bolther

Sider: 222

Udgivet: 1. juni 2007

Forlag: Ekstrabladet

Hvad handler bogen om?

Bogen handler om Ove Dahl, som var Drabschef i København. Den handler om hans liv og de sager, som han kommer igennem i sin tid som Chef. Det er nogle uhyggelige sager han skal igennem med sit team og det påvirker en hver side af hans liv. Vi kommer med helt ind bag facaden på en drabschef og finder ud af hvordan privatliv og politiarbejde hænger sammen.

Hvad syntes jeg om bogen?

Hvor kan det dog være irriterende at en oplæser ikke udtaler ordene korrekt, i forhold til det jeg er vant til. Det bliver altså mærkeligt. Ham der læser Drabschefen op er virkelig træls at lytte til, men jeg ville bare hører den færdig. Han skulle sige Anders Anden Matthesens efternavn, men det blev udtalt som Mathisen og når han siger alibi bliver udtalt med trykket lagt på a’et. Uha det kan gøre mig tosset. Jeg bliver helt skør i hoved af den slags og kan slet ikke koncentrere mig om det bogen egentlig handler om. Det er ret synd for selve bogen, men jeg prøver at ignorere det. Bogen bliver ikke dømt på baggrund af oplæseren – det lover jeg.

Der er rigtig meget om drabschefens liv, også før han bliver Drabchef, hvilket jeg måske egentlig syntes er lidt unødvendigt, men jeg vurdere den også udfra hvad jeg havde forventet, i forhold til bog nummer to. Drabschefen – nye sager. Den havde lidt personligt, men meget dybde i sagerne. Sådan er denne etter bestemt ikke og det er synd. Den virker en smule rodet i sine sager, hvilket af og til gør det lidt svært at følge med. Måske er det bare fordi, jeg hører den på lydbog at jeg ikke fanger det hele – det kan jeg ikke sige om det kunne være.

Jeg syntes at bogens sproglige del er ganske god. Sproget er let og forståeligt, så den glider nemt ned 😀 Bogen er fængende fra første side og hvis man vil vide hvordan virkelighedens krimi er, så er det her et godt sted at starte 😀

❤️❤️❤️

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

One thought on “Drabschefen

Skriv et svar

