Posted in Biografi, Boganmeldelse, Ekstra Bladet, Forlag, Genre, Pipaluk

Linse – Jeg gør hvad jeg vil

 

Titel: Linse – Jeg gør hvad jeg vil

Forfatter: Linse Kessler

Forlag: Ekstra Bladet

Udgivet: 30. Oktober 2014

Sider: 391

Bedømmelse: 1/5

Hvad handler bogen om?

Bogen handler om Linse Kessler fra før hun blev til Linse. Vi er med helt tilbage i barndommen, over til virksomheder der bygges op og må lukkes, ved hver af hendes straffe og alt det hun har lavet i mellem tiden. Vi kommer med helt ind bagved hendes tankevirksomhed. Vi kommer helt derind, hvor hun fortæller ærligt om hendes følelser omkring den udsendelse hun har lavet med Gustav og hendes program familiens på bryggen.

Hvad syntes jeg?

Det er så svært at bedømme denne bog, fordi den gjorde mig aldeles vred. Jeg tror aldrig jeg har været så gal på en bog før nu. Jeg var klar til at smide den ud i lokummet og skylle ud. Jeg var så meget oppe i det røde felt over hende Linse. Bogen er sådan set godt skrevet, let at fordøje og jeg pløjede mig igennem den på 6 dage og det er hurtigt for mig 😀 Den er skrevet virkelig godt, MEN der er nogle ting i bogen, som gør mig irriteret og møgsur.

Eksempelvis, så fortæller hun om en tid i fængsel hvor hun skriver hvor godt hun havde det, hvor nemt det var at sidde inde og hvordan hun bar trak af, fordi hun savnede sin datter. Selvfølgelig savner hun sin datter, men når man gør noget dumt, så må man tage straffen. Det er meningen at livet i fængsel skal være hårdt og fuld af savn. Sådan er det Linse og det burde du sgu have set før du lavede så meget ulovligt. Hun havde tre måneder tilbage af hendes straf, så bliv dog inde og tag din straf, som den seje kvinde du siger du er. Hvis hun havde det så godt i fængslet, så skulle hun været blevet derinde i stedet for, at stikke af og tro hun er en helt bare fordi hun er stukket af. Man er ikke helt når man stikker af fra sin straf. Man er helt hvis man redder et mennesker, gør noget godt for andre uden at det er selvisk.

Som om det ikke var nok så skriver hun også at hun er kæreste med en rocker, som så ikke vil lade hende være, da hun ikke vil være kæreste med ham mere. Jeg ville have meldt det til politiet og fået dem til at hjælpe mig, men det kunne hun ikke drømme om – åbenbart. Hun vælger at stikke et andet menneske ned for, at komme i fængsel og derved komme væk fra ham. Jeg er i chok, hvordan kan en kvinde tro at noget så psykopatisk er okay at gøre for, at komme væk fra en fyr og så taler hun fandeme med ham idag også. Det skriver hun selv. Hvor dumt er det lige.

Jeg bliver ked af at hun har skulle så meget igennem i hendes barndom, men jeg kan ikke se hvordan det kan føre til at man tager så mange dumme valg i ens liv. Hun tror at det er i orden at hun har sine egne regler i et samfund som vores. Hvordan kan hun tillade sig at spytte, slå og true andre mennesker og hvorfor skal tv3 vise hende frem som et idol til unge mennesker. Med alt hvad hun har gjort, så syntes jeg måske vi bør kigge på om hun nu også skal have lov at være idol.

Bogen har et udemærket sprog, legende let og levende. Der er masse af gode billeder, men den kan ikke få mere end en stjerne, for Linse gør mig så vred og det går ud over bogen. Jeg syntes ikke det er i orden, at hun skal ud med alle hendes holdninger på den måde. Det er bare ikke i orden at hun tror hun er heltinde bare fordi du bryder ud af et fængsel, kan slå en proper næve og stjæle hundehvalpe.

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

One thought on “Linse – Jeg gør hvad jeg vil

Skriv et svar

