Posted in Anmelder eksemplar, Boganmeldelse, Egolibris, Fantasy, Forlag, Genre, Pipaluk

Lysets kvinder 1: Heldbrederen

 Titel: Lyset kvinder #1 Helbrederen

Forfatter: Marie-Louise Rønning

Forlag: Egolibris

Udgivet: 2015

Sider: 311

Denne bog er et anmelder eksemplar, som Marie-Louise har været så sød at sende mig og så endda med en hilsen indeni. Det gjorde mig glad i låget, men det påvirker ikke min mening om bogen på nogen måde. Det er min egen selvstændige mening 😀

Hvad handler bogen om?

Matthew er halvblodsvampyr, som tilhører en uddøende race, men han er hamrende træt af at han hele tiden skal flygte sammen med sine søskende, for at beholde livet. Han starter på gymnasium og møder Victoria, som heller ikke helt er den typiske gymnasieelev. Hun og hendes søstre kaldes Lysets kvinder og de sørger for at intet ondt kan ske menneskerne. Victoria tænder lys i Matthews dystre hjerte, men kan han få hende til at se hvem han er og ikke hvad han er?

Hvad syntes jeg om bogen?

Altså bortset fra nogle irriterende stave/slå fejl, som jeg mener forlaget burde have fanget og at Jonas kaldes for Jones som kælenavn, hvilket forvirrede mig temmelig meget, så er denne bog en vidunderlig udvidelse af min horisont. Jeg har vidst ikke læst vampyr bøger før, så det var et godt bekendtskab.

Marie-Louise bruger nogle gode billeder i sin tekst, som gør mig helt glad indeni. Jeg elsker forfattere der kan sætte billeder i mit hoved med deres ord. Her er lige lidt eksempler på hendes ord kunst.

“De små hår rejste sig som pigge på et truet pindsvin”

Måden hun beskriver en gammel bil på er også en af mine yngling sætninger i bogen. “Blå blikdåse” er måden at beskrive en bil på 😊 Tænker lidt er typisk kvinder at beskrive den sådan uden for mange mandelige detaljer 😂

Hele vejen igennem kan man mærke at der er noget hemmeligt om Victoria, men det er på ingen måder gemt på en træls måde. Der drypper lidt frem her og der, så jeg bliver tilfredsstillet for en tid. Herligt.

Beskrivelsen af Dronningmølle kro var så fantatisk, at jeg fik lyst til at have denne bog i en illustreret udgave. Ved godt det ikke findes, men det kunne være fedt. Jeg havde lyst til at se den varme, hyggelige, nærværende kro på billede 😀 Der er også scener sidst i bogen, som jeg også tænker kunne være fede at få illustreret.

Sproget er super let at læse, nemt at forstå og meget fint nuanceret. Hun er god til at holde læseren fanget i spænding, både ved kærlighedsscener og de mere dystre scener. Hun skøjter bestemt ikke over noget som helt. Det hele bliver fanget i et smukt billede 😊

Det mest fantastiske for mig var, at det hele foregår i min barndomsby. Jeg har selv festet på Café Hoe, så det var også en tur gennem memory lane. Jeg elsker at stederne er så genkendelige i hendes tekst. Det glædet mig meget 😀

Jeg elsker denne bog og kan slet ikke vente med at læse meget mere af denne forfatter 😀 Jeg har givet denne bog top karakter, for den er hvert et sekund hver 💕

❤️❤️❤️❤️❤️

Besøg Marie-Louise på Instagram og hendes Blog

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

2 thoughts on “Lysets kvinder 1: Heldbrederen

Skriv et svar

