Posted in Boganmeldelse, Eventyr, Pipaluk, Tellerup

Nøglens vogtere #3: Kongens Kucifix

Titel: Nøglens Vogtere 3: Kongens Krucifix

Forfatter: Lene Dybdahl

Udgivet: 6. Maj 2013

Sider:  418

Forlag: Tellerup

Bogen er efterfølgeren til Den gyldne nøgle og Visigotens hjelm, som er nummer et og to i serien. Den handler om Laura og Davids rejse gennem tiden og de er havnet i Spanien i året 1588, hvor de skal finde den sidste “nøgle” til at komme hjem. De ved ikke hvordan de skal finde den, men finder et spor som de forfølger. De møder nogle mennesker der ikke vil dem det  godt og de møder gode mennesker. Om de kommer hjem vil jeg ikke fortælle, for det skal du selv læse dig til 🙂

Jeg kunne lide nummer et, elskede nummer to og var rædselslagen da jeg skulle læse denne bog. Anmeldelserne var temmelig delte, men det viste sig at jeg også elskede den her. Den er simpelthen lige så god som de to andre og hele serien er bare fantastisk. Den er lige så spænende som de to andre og den sætter ikke tempoet ned en eneste gang og der er referencer til hvad der er sket i de andre bøger. Den er så godt skrevet.

Der var en god handling igennem hele bogen og handlingen var virkelig god og var til at følge med i selvom det er længe siden jeg har læst nummer to. Det er svært ikke at elske denne bog. Se bare på omslaget og det lille bogmærke som er indbygget i bogen. Det er så fedt. Jeg elsker at bøgerne er ens udformet, med gyldne sider med sort bagrund og det er bare så smukt.

Læs den fordi det er en vidunderlig bog om hvordan det er at være tvillinger, rejse i tiden, løse kringlede gåder og så er der en masse historiske fakta indeni, uden det føles tungt på nogen måde. Det er faktisk rigtig godt skrevet. jeg er dybt begejstret, så derfor for denne bog maks hjerter herfra 😀

❤ ❤ ❤ ❤ ❤