Posted in Asschenfeldt, Boganmeldelse, Forlag, Genre, Pipaluk, Roman

Hævn og diamanter #1

IMG_0119

Titel: Hævn og diamanter #1

Forfatter: Sidney Sheldon

Forlag: Asschenfeldt’s Bogbklub

Sider: 256

Udgivet: 1986

Hvad handler bogen om?

Traceys mor er død af selvmord, men hvorfor vil en lykkelig kvinde begå selvmord? Var der noget moderen havde skjult for hende? Da hun finder ud af hvorfor moren havde begået selvmord, så går en større mission i gang for at hævne sig mod de mennesker der stod bag det hele. Hun kommer i fængsel, for noget hun ikke har gjort, bliver snydt og bedraget, men så går hævnen ind og nu er rollerne vendt om.

Hvad syntes jeg om bogen?

Det er en vanvittig historie om hvordan det er at blive snydt og bedraget, sat bag tremmer for noget man ikke har gjort, voldtaget på brutal hvis, men også om at lave en plan og følge den… Jeg elsker at hun er så snu og kan klare det meste i stiv arm. Hun er en super sej kvinde, uden at det virker superhelt agtigt. Hun snyder så vandet driver, men det er fantastisk læsning. Den er skrevet i et let og livligt sprog. Den er så spændende, at den vender siderne selv, så man kommer hurtigt igennem de få sider.

Engang var 200 sider  en stor bog for mig, men idag er det en lille bitte bog. Den er jo ikke så stor, som så mange andre bøger jeg har læst. jeg har virkelig læst mange tykke bøger, så denne lille bog blev læst på tre dage. Den er så god, at det er synd ikke at læse den. Jeg glæder mig til at læse nummer to også 🙂 Det er som om den er skrevet over mange flere bøger før den blev samlet. Der står i hvert fald bog 1, bog 2 og bog 3, så derfor tænker jeg at den muligvis har været skrevet som flere mindre bøger før. Jeg ved det ikke, men det kunne være.

❤ ❤ ❤ ❤ ❤

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

