Posted in Readathon, Readathon 2015

Readathon 2015 #1 – Før start

11.50:

Jeg deltager i denne weekend i efterårets readathon. Det er på lørdag den 17. Oktober, så det kunne ikke passe bedre for mig. Kæresten skal nemlig ud og sejle hele weekenden sammen med Marinehjemmeværnet, hvilket jo passer perfekt. Han  glæder sig rigtig meget og jeg glæder mig også, så vi får begge to en fed weekend. Jeg skal op og hente de bøger jeg skal bruge på biblioteket idag. Der er kommet tre bøger til mig og jeg kan sikkert finde lidt flere inden jeg kommer ud derfra. Det er to danske bøger og to danske bøger.

Imorgen skulle der gerne komme en pakke til mig fra saxo, hvor der er flere af de bøger jeg skal læse i løbet af året i- Dem kommer jeg også til at bringe med ind i mit readathon. Ikke at jeg tror jeg kan nå at læse dem alle sammen, men det kunne være fedt, hvis jeg kunne nå et godt stykke igennem dem 😀 For at nå mit læsemål, så skal jeg læse 6 bøger og 1778 sider pr. måned. Det er en del, men dette readathon kan hjælpe mig godt på vej.

Fordi jeg er lidt sær og kæresten skal være væk hele weekenden, så har jeg besluttet at forlænge mit readathon til hele weekenden. Jeg skal sove om natten, men om dagen skal jeg virkelig læse bøger. Jeg håber at kærsten lader hans ipad blive hjemme, da jeg er i gang med en bog på den ellers har jeg e-bøger på min computer og telefon, lydbøger på min telefon (til når jeg skal have lidt motion) og fysiske bøger, så der er en hel verden af bøger for mine fødder.

Jeg glæder mig meget til at gå i gang og når jeg nu alligevel er oppe i byen, så skal jeg da også lige købe lidt mad, slik og diverse andet til denne weekend, så det bliver virkelig hyggeligt. Jeg tænker at jeg laver et indlæg om dagen, som jeg så opdatere i løbet af dagen. Det virker bedre end at lave flere indlæg på en dag – det bliver noget rod. Jeg glæder mig meget til at deltage over en hel weekend og se hvor meget det bære med sig 😀

13.48:

Så er jeg kommet hjem med bøger og mad, så nu er jeg dælme klar til at læse hele weekenden. Jeg kan slet ikke vente med, at komme i gang med disse bøger. Lene Dybdahls “Kongens Krucifix” har jeg læst de to forrige bøger af for mange måneder siden. Det er på tide at jeg for læst den sidste, så jeg kan ende serien på god vis 😀 Det glæder jeg mig meget til 😀

Jeg har længe gerne ville læse “Kidnappet” af Jeppe Nybroe, da biografier for mig altid er spændende og er det folk der overlever noget slemt, så er jeg helt med på den. Jeg elsker at læse deres historier om hvordan de overlevede og kommer videre. Det er altid spændende 😀 Håber den er rigtig god.

Den sidste jeg hentede på biblioteket var “The man who forgot his wife” af John O’farrell, som jeg bare måtte læse på grund af dens titel. Det er bare så sjov en titel og lidt trist, for hvis han glemmer sin kone er det jo trist, men stadig lidt sjovt.

Jeg fik jo også købt lidt ind. Mad og drikke skal der jo til, når man skal læse hele dagen 😀 I mit tilfælde hele weekenden. Otte appelsin sodavand, fire stykker Smag med Pink Grapefrugt, to daim, en pose M&Ms wannabys og så lige en bakke hindbær, så der er lidt sundt på menuen også *griner* Jeg elsker hindbær, så det er bare så dejligt, at jeg også lige kunne tage det med hjem 😀

Så er det tid til at vise læselisten frem. Den er lang, men jeg prøver at komme igennem så meget jeg kan. Hvis jeg kan læse det hele, så er det rigtig godt, men jeg er tilfreds hvis bare jeg kan læse to eller tre af bøgerne. Det ville være super fedt 😀 Jeg har også et par stykker jeg kan læse på lydbog, men jeg ved ikke hvor meget jeg når af det. Jeg læser nok lydbøger i mine spisepauser og når jeg skal motionere.

 

Er begyndt på “Hævn og diamanter 1” og “I am having so much fun here you”, men de sider jeg har læst er ikke indregnet i det antal sider jeg kommer til at læse i weekend og antallet af sider jeg kan læse, hvis alle bøger bliver læst. Hele listen rummer 1782  sider, det vil sige at hvis jeg skal nå målet om alle bøger, så skal jeg læse 594 sider pr. dag, hvilket jo er lige lovlig meget, men skidt jeg prøver alligevel ;D

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

