Posted in Boganmeldelse, Lademann, Pipaluk, Roman

Susannes dagbog til Nicholas

11254718_844532135664887_926572391_n(1)

Titel: Susannes dagbog til Nicholas

Forfatter: James Patterson

Forlag: Lademann

Sider: 159

Udgivet: 2003

Hvad handler bogen om?

Bogen handler om Katie som er i et forhold med Matt. Matt er hemmelighedsfuld og pludselig skrider han uden ord. Lidt efter kommer der en dagbog, som skal forklare hvorfor han skred og det er ikke nem læsning for Katie. Dagbogen viser med al sin tydelighed, at der er noget der er svært i Matts liv. Kan Katie og Matts forhold blive ved med at fortsætte eller er det slut?

Hvad syntes jeg?

Jeg har det som temmelig mange andre meget splittet med denne bog. Den virker udemærket, men der er ting, hvor jeg tænker at det slet ikke hænger sammen. Susanne er læge og alligevel, så tager hun nogle valg, som en læge aldrig ville have taget, lige meget hvad. Jeg er ret sikker på at en virkelig læge havde taget et meget bedre valg og hendes mand er bare slet ikke bedre. Matt er meget bekymret for hende, men hvorfor helvede tager han så det valg sammen med hende. Det kunne jo snildt være undgået, faktisk ekstremt nemt. Det der irriterer mig grænseløst er, at de VED at det er en dårlig idé, da de har prøvet det før og det nær var gået hel galt, hvorfor vælger de så at gøre det igen!?

Jeg syntes at bogen er mega langsom, selvom jeg var næsten færdig med bogen, så fattede  jeg stadig ikke hvorfor denne dagbog var så vigtig. Det var først da jeg var langt over halvvejs, at jeg begyndte at fatte en lille smule. Jeg følte hele tiden, at jeg gik i en tåge, hvor det føltes som om at jeg var lige ved at få noget af vide, men ikke kunne nå det. Jeg syntes den holdt for meget tilbage på oplysningerne. Jeg forstår godt at der selvfølgelig ikke kan være spænding hele vejen igennem, men jeg manglede at spændingen var mere spredt ud over bogen i stedet for, bare til sidst. Måske er det bare fordi jeg er vant til bøger med fart over feltet hele tiden, at denne ikke falder i min smag.

Jeg siger ikke at bogen er mega dårlig, for det er den langt fra. Den har en super fed pointe, som gør at den faktisk er værd at læse. Jeg kom i hvert fald til tænke lidt mere over mit eget liv. Det kan jo så hurtigt ændre sig og jeg vil gerne nå meget mere i mit liv, inden det er slut. Det er en bog med mange følelser og op og nedture. Det er en bog om den mest ulykkelige kærlighed der findes og samtidigt den smukkeste kærlighed. En historie om kærlighed der kan overvinde rigtig meget, men ikke alt.

Det er en bog du skal læse, hvis du elsker kærligheds romaner med andet end blot romantik. Det er en bog der vil dig noget helt særligt og gerne vil huskes i længere tid end blot til sidste side. Det bliver den skam også her og den er værd at læse. Den er ikke lang, men har en god pointe 😀

<3<3<3

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

