Posted in Tagleg

Tagleg #1 – To read tagget

Jeg elsker at lavet de her boglige tags. Jeg elsker også at se andre lave deres boglige tags, så link endelig til jeres boglige tags herunder. Jeg ser dem ofte på youtube, men elsker også at læse dem på instagram og blogs rundt om på nettet 😀 Der er tretten spørgsmål, så vi må hellere komme i gang 😀 Jeg fandt selv på det her navn, da jeg ikke lige kunne se at det havde et navn.. he he.. Jeg fandt forøvrigt dette tag hos Cautious.

1. Hvad er den sidste bog jeg har markeret som læst?

Den sidste bog jeg på Goodreads har markeret som læst er “alle historierne om Snøvsen“, som jeg faktisk rigtig godt kunne lide. Der var nogle enkle fejl i den, som jeg syntes var træls og derfor fik den ikke helt så mange stjerner, som jeg gerne ville have kastet efter den. Jeg elsker Benny Andersens måde at fortælle om Snøvsen på.

2. Hvad læser jeg lige  nu?

Lige nu læser jeg “Susannes dagbog til Nicholas“, som er skrevet af James Patterson. Jeg er ikke mere end 20-30 sider inde i bogen, men den virker meget lovende allerede. Den her twist med, at elskeren aflevere en dagbog fra hans kone til deres søn er udover det sædvanlige og det kan jeg super godt lide.

3. Hvad er den sidste bog jeg har market som vil gerne læse?

Måtte lige en tur på goodreads igen for, at se hvad det var for en og det er sørme “Drabschefen” af Stine Bolther. Jeg har allerede læst nummer to, så det er vel også på tide at læse nummer et. Jeg kommer som regel altid skævt ind på en serie, men skidt med det. Jeg tror ikke det gør så meget i den her serie, da det er forskellige sager, som der skrives om. Jeg har en del ufærdige serier, så på et tidspunkt på jeg vel lige se at komme i gang med at færdiggøre nogle serier eller også bare komme ned af på listen over bøger jeg ønsker at læse – der står 104 på listen lige nu 0_o og tallet stiger hurtigere end det falder 🙂

4. Hvad er den næste bog jeg planlægger at læse?

Jeg er normalt ikke den store planlægger indenfor læsning, men jeg har faktisk planlagt at Oktober måned skal være Dennis Jürgensen måned. Derfor bliver den næste bog “Løbende tjener” eller “Freddy og Monstrene“. Det kommer an på hvilken en der er til at låne på biblioteket. Jeg har dog reserveret Løbende Tjener, men jeg ved jo ikke om jeg når at få den inden Oktober starter.

5. Laver du en læse udfordring her i 2015?

Ja det gør jeg, faktisk hele to, men de komplimentere hinanden, så det er jo fint nok. Jeg skal læse 30 bøger på et år (jeg har læst 40 på nuværende tidspunkt) og 10.000 sider (har læst 8.992 sider på nuværende tidpunkt). Jeg er godt med i år, så det er rigtig dejligt og jeg skal nok overhæle sidste års 46 bøger og 10.600 sider.

6. Hvilken bog planlægger jeg at købe næste gang?

Der er så mange bøger jeg gerne vil købe, men den jeg har tænkt et stykke tid over at købe den her bog, så det bliver nok den næste bog jeg køber. “Den forkerte side af bordet” af Maiken Svendsen. Den handler om Maiken der der kommet ind i det psykiatriske system og fortæller hvordan det er. Jeg glæder mig til at få fat i den. Jeg tror den er rigtig god.

7. Hvilken forfatter, som jeg ikke har læst noget af, ønsker jeg at læse noget af?

Uha den er godt nok ret svær, fordi der er så mange forfattere derude, som jeg gerne vil lære bedre at kende. Det er jo vildt, så mange forfattere der er, som jeg ikke har læst. Jeg vil gerne lærer forfatteren Michael Holbeck at kende, som har skrevet “Linse – jeg gør, hvad jeg vil“.

8. Hvilken bog, som jeg aldrig har læst før, vil jeg gerne læse?

Igen er der rigtig mange at vælge i mellem og det er et svært valg. Jeg tror jeg vil vælge en biografi, for dem elsker jeg meget højt. Jeg tænker jeg vil vælge “Old before my time” af Hayley Okines 😀

9. Hvilken bog kunne jeg godt tænke mig at læse igen?

Åh ja den er ikke så svær ❤ HARRY POTTER ❤

10. Hvilken serie vil jeg gerne starte og slutte?

Helt klart Freddy og Monsterne serien 😀

11. Hvilken serie vil jeg gerne færdiggøre?

Hm.. Ja der er jo et par stykker her 😀 Narnia serien og Afdeling Q serien.

12. Hvilken serie planlægger jeg at starte?

Nynnes dagbog – jeg elsker bare så meget den serie 😀

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

