Posted in Biografi, Boganmeldelse, Forlag, Genre, Graphic Novels, Pipaluk

Sabotage i Viborg

unnamed

Titel: Sabotage i Viborg

Forfatter: Johan Nørgaard Pedersen

Forlag: Cobolt

Udgivet: 2015

Sider: 157

Hvad handler bogen om?

Bogen, som er en tegneserie handler om Viborg under anden verdenskrig. Her var der nogle modstandsfolk, som var godt træt af at tyskerne var i byen, faktisk at de overhoved var her. Man følger de fire mennesker der var hovedpersonerne i denne modstand mod tyskerne i Viborg. Man finder ud af hvad der sker med dem og om de klare deres sabotage. Bogen er en hyldest til de modstands folk der kæmpede for Danmark.

Hvad syntes jeg om bogen?

Jeg kender allerede i historien om sabotagen i Viborg, men det er var sjovt at se det mere i billeder også, men jeg må indrømme at jeg ikke syntes der var dybde nok i det materiale der bliver præsenteret. Der er meget mere viden om dette emne og det kunne have fedt, hvis forfatteren havde taget det med, så der kom mere dybde i bogen. Det er synd for bogen, at jeg hele tiden skal sidde og tænke, nå men hvad skete der så lige der. Hvordan kom de der hen og hvorfor skifter scenen lige pludselig?

Jeg kan godt lide ideen med, at det er en hyldest til modstandsfolkene, men jeg ønsker virkelig at der er meget mere dybde i bogen. Jeg har dog alligevel givet den <3<3<3 fordi det er et godt initiativ, tegningerne er vilde – nærmest som om de er lavet i en fart, men det passer meget godt til at det er krig.

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

