Posted in Boganmeldelse, Eventyr, Gyldendal, Pipaluk

Narnia 01 – Troldmandens nevø

Titel: Narnia – Troldmandens nevø

Forfatter: C. S. Lewis

Udgivet: 2005

Antal sider: 187

Forlag: Borgen

Hvad handler den om?

Digorys onkel er en gal videnskabsmand, som finder ud af at man kan rejse ind i andre verdner med en ring som han har lavet. Dog er han alt for bange for at gøre det selv, så han lokker Polly til at tage en ring på og så forsvinder hun ind i en anden verden. Digory rejser efter hende og denne bog handler om det eventyr det kommer ud på i den nye verden. Her skal der handles hurtigt, samtidig med at man skal være modig. De møder en heks, som gerne vil regere over hele deres verden, hvis bare de vil tage hende med tilbage til deres verden.

Hvad syntes jeg om bogen?

Det er en herlig bog om hvad der kan være i en anden verden. Det er en bog, som man også kan læse når man er nået over ungdommens grønne gren. Jeg nød hvert sekund jeg læste denne helt fantastiske bog. Den virker på en og samme tid realistisk og meget magisk. Det er det skønne ved denne bog. Den tager noget ikke magisk og noget magisk, mikser det sammen i en skøn forening.

Da de finder den nye verden er der både valg og konsekvenser af deres handlinger som skal deales med. Det kan jeg godt lide og det at alting ikke går godt for dem, er for mig også med til at gøre at bogen bare er mere realistisk at læse.

Jeg følte mig ind i dybet af denne bog og havde ikke lyst til at ligge den fra mig igen. Det er en herlig blanding af alt det jeg elsker så meget. Dyr, mennesker, eventyr og magi 😀 Jeg glæder mig meget til at læse nummer to i rækken af Narnia bøger.

Jeg har givet denne bog top karakter

❤️❤️❤️❤️❤️

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

