Posted in Biografi, Boganmeldelse, Ekstra Bladet, Krimi, Pipaluk

Drabschefen #2 – Nye sager

Jeg har lige læst denne skønne bog af Ove Dahl. I denne bog fortæller han om nogle af de drabssager han har med til at opklare eller efterforske er nok et bedre ord, for det er jo ikke alle sager der bliver opklaret, selvom vi er dygtige til politiarbejde i Danmark. Han skriver meget ærligt og åbent om både hans liv som Drabschef og de sager han kommer igennem. Han skriver om politireformen, masse mordere, rockerkrigen, bandekrigen og meget andet kriminalitet. Han gør det på en meget spændende og velskrevet måde. Han skriver så ærligt at jeg nogen gange måtte krumme tæer en lille smule.

En af de ting, som jeg  holdt meget af var at det var sager, som jeg kun kendte fra medierne før. Det var faktisk på en eller anden måde rart at se det hele fra den anden side. Jeg syntes denne bog er helt fantastisk læsning og værd at læse hvis man er til realistiske krimier 😋 Det var præcis som at læse en krimi, dog uden alt det udenoms pladder, som jeg tit syntes de er proppet med.

Han har også skrevet en anden, som bare hedder Drabschefen. Det er den første i denne mini serie, men man behøver ikke læse dem begge, selvom om jeg nu gerne vil læse den anden også nu 😊 Han skriver så levende at jeg bare må læse nummer et også. Jeg håber han vil skrive flere bøger 👍

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

One thought on “Drabschefen #2 – Nye sager

Skriv et svar

