Posted in Boganmeldelse, Krimi, Pipaluk, Politikens forlag

Skrig under vand

Hvem er forfatteren?

Til denne bog er der faktisk hele to forfattere.

 Jeanette Øbro og Ole Tornbjerg

Kort resume af bogen

Bogen handler om en kvindelig psykolog der er ekspert i gerningsmands profileringer, som bliver headhuntet af dansk politi. Her skal hun være en del af en efterforskningen på en død læge, som blev forfulgt af en patient. Pludselig kommer det hele meget tæt på hende og en kamp om beviserne går løs. 

Hvordan fandt jeg bogen?

Jeg fik bogen i magasinet Liv. Den blev rost til skyerne og tilbage igen, men jeg var skeptisk overfor den af flere grunde, men skæbnen ville at jeg måtte en tur til sjælland og måtte jeg have en bog med, så greb jeg denne og tænkte at den kunne jeg da godt fordrive tiden med i toget.

Forventninger til denne bog før læsning?

Af flere grunde var jeg skeptisk overfor denne bog. For det første er den skrevet af to forfattere, hvilket jeg tænkte ville fordærve selve måden den er skrevet på. For det andet er det end debutkrimi, hvilket for mine forventninger til at dale ned til nulpunktet. Det er ikke altid den første er så god, men hvad skal jeg sige – mine forventninger blev endnu en gang gjort til skamme 😀

Hvad syntes jeg så om bogen?

Den er skrevet på en vidunderlig levende måde. Al min opsparede skepsis blev gjort til skamme ret hurtigt. Det er en bog der er svær at ligge fra sig igen og den var spændende fra starten af. Jeg er vild med den måde den er skrevet på og den måde man følger hovedpersonernes arbejds og privat liv. Virkelig godt skrevet. Jeg kan på ingen måde læse, at det skulle være to forfattere der har skrevet bogen. Det er sådan at jeg var overbevidst om, at det klart ville kunne læses, at der havde været to forfattere inden over, men det er bestemt ikke tilfældet.

Vil jeg anbefale denne bog til andre?

Det vil jeg i den grad. Den er spændende og ikke til at ligge fra sig igen. Til en hver der elsker krimier, hvor man gætter og gætter hvem morderen er, men ikke er helt sikker før til sidst. Det er jer der klart vil elske denne bog.

Jeg vil glæde mig meget til, at læse de to næste bøger i serien om denne kvindelige psykolog. Det bliver da ufatteligt spændende hvad de bliver udsat for i de næste bøger. Der findes så vidst jeg ved kun to mere i denne serie. Håber og tror på at de næste to e lige så gode, som denne her. Skriver om dem, så snart jeg har fået dem læst 🙂 De kommer på min læseliste 🙂

Topkarakterer herfra 🙂 Seksstjernet arbejde.

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

