Posted in Biografi, Boganmeldelse, Gyldendal, Pipaluk

Kunsten at være kvinde

Forfatter til denne bog:
Caitlin Moran
Kort resume af bogen:
Bogen handler om Caitlins liv og hvordan hun kommer ind i den rolle at være kvinde. Det er en svær process for hende og vi følger hende i gennem alle de besværligheder som der er i en kvindes liv og alt det der er svært at tale om kommer frem, som hun ser på det.
Hvordan fandt jeg bogen?
Jeg læste mit vanlige kvindemagasin Liv, hvor i der var en anmeldelse af denne bog. Jeg løb ned på det nærmeste bibliotek for at få fat i et eksemplar af denne bog. Måtte vente på den, men sådan er det jo, når bøger er populære 🙂
Forventninger til bogen før jeg læste den:
Jeg havde meget høje forventninger til denne bog humoristiske side, da jeg havde læst en meget god anmeldelse, dog var jeg alligevel en smule skeptisk, da bogen også er et stort feministisk værk og derfor måske blev for meget af det gode.
Hvad syntes jeg så om bogen?
Med sine 340 sider så syntes jeg faktisk at bogen blev alt for lang. Tag hundrede sider af og så ville den helt sikkert være mere tiltalende. Hun har en direkte og humoristisk måde at skrive på, hvilket gør at bogen somme tider giver en lyst til at ligge bogen fra sig og bare skrald grine. Den er sjov nogen steder, men også alt for langtrukken. Den har mange feministiske synspunkter hele vejen igennem bogen og det kan være en kende for meget i længden for en almindelig kvinde.
Vil jeg anbefale denne bog?
Både ja og nej. Den er svær, at anbefale videre medmindre man ved at den man anbefaler den til faktisk vil kunne lide den lidt hårde humor der er i bogen. Dog vil jeg sige at den er værd, at læse hvis man har nogle kvindelige problemer. Alle de kvinde tabuer du kan finde er i denne bog og der bliver ikke lagt fingre i mellem, så til alle kvinder – dette er en bog med tabuer, humor og kærlighed til kvindekønnet 🙂
Jeg giver den <3<3<3<3 for dens humor og at den tager en masse tabuer op 🙂
Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

