Posted in Boganmeldelse, Digte, Fyldepennen, Pipaluk

Og hun hviskede

Bogens navn: Og hun hviskede

Side antal: 40

Udgivet: 2013

Forlag: Fyldepennen

Igår ville jeg lige prøve om min telefon kunne bruges til at læse bøger på og det kan den. Selvom den ikke har nogen stor skærm, så kan den faktisk godt bruges. Den er bedre end min gamle tablet 🙂 Jeg tænkte at jeg ville downloade end af de gratis bøger for det tilfælde at telefonen var elendig til at læse bøger på. Jeg havde ikke de store forventninger til denne bog, da jeg ofte ikke kan lide andre menneskers digter stil, men selvom jeg ikke er vild med stilen, så er den stadig værd at læse.

bogomslag-og-hun-hviskede-6001

Der er en utrolig voldsomhed i hendes digte, som jeg godt kender fra min egen fortid, så jeg kan sagtens relatere til mange af hendes digte. Der er lange digte og korte digte ind mellem hinanden og det gør det faktisk rart at læse, at det ikke kun er lange digte. Jeg læste denne bog på en dag. De fyrre sider blev hurtigt slugt og jeg kommer nok til at holde meget af denne måde at læse bøger på – i hvert fald korte bøger som denne 🙂

Der er en utrolig hårdhed i hendes digte – det er lidt som at læse en krimi. Det kribler ind under huden. Især digtet “For evigt” ramte mig dybt ind i hjertet, fordi jeg kender den følelse og den oplevelse så godt at det næsten er smerteligt at læse om det med andres ord. Med en skøn lethed og dybde kaster hun ordene ud i tankevækkende digte. Hun skaber gode billeder af hvad det er der sker inde i det menneske vi følger.

Vi to, vi lærer det aldrig.

Sammen vil vi altid brænde ud på ingen tid,

Ligeså hurtigt som et fyrfadslys dør.

Jeg giver denne bog 3 hjerter, da jeg stadig føler at der mangler en lille smule for at blive lige det jeg gerne vil læse om i digte. Det er en svær kunst og jeg håber faktisk, at se mere fra hendes pen i løbet af de næste år. Jeg vil følge med i om der kommer mere spændende.

♥♥♥♡♡

At jeg giver den 3 hjerter, betyder ikke at det er en elendig samling digte. På ingen måde. Den er værd at læse og nem at læse 😀 Jeg holder meget af den korte form, at skrive i og håber at finde meget mere af denne slags 😀

Tak fordi du læste med